آفتاب
با حضور صاحبان بیش‌از 94 درصد سهام

مجمع عمومی شركت فولاد آلياژي ايران برگزار شد

مجمع عمومی شركت فولاد آلياژي ايران برگزار شد

در مجمع عمومي عادي سالانه شركت فولاد آلياژي ايران كه مورخ 23 تيرماه و با حضور صاحبان بيش از 94 درصد سهام این شرکت برگزار شد، 73 ريال سود ...

در مجمع عمومي عادي سالانه شركت فولاد آلياژي ايران كه مورخ 23 تيرماه و با حضور صاحبان بيش از 94 درصد سهام این شرکت برگزار شد، 73 ريال سود براي هر سهم پيشنهاد و از سوي سهامداران مورد تصويب قرار گرفت.در اين مجمع يدالله طاهرنژاد از شركت سرمايه‌گذاري استان يزد به عنوان رئيس هيات‌مديره، محمد ابراهيم قديريان به نمايندگي از شركت صنعتي بازرگاني غدير به عنوان مديرعامل، بهزاد گودرزيان از شركت سرمايه‌گذاري غدير و فرخ ابريشم كارزاده از صندوق بازنشستگي به عنوان ناظر، علي چال اشتري مدير مالي شركت به عنوان دبير جلسه، جواد عيش‌آبادي به عنوان حسابرس و محسن فراهاني به عنوان نماينده سازمان بورس اداره‌كنندگان جلسه بودند.در ابتدای جلسه مهندس یدالله طاهرنژاد ضمن خیرمقدم به تمام سهامداران شرکت، با به حد نصاب رسیدن افراد حاضر جلسه را رسمی اعلام کرد.رئیس هیات مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران جهت اطلاع سهامداران شرکت در خصوص دو موضوع 1- پروژه یزدیک 2- تولید فولاد با ارزش افزوده بالا صحبت به میان آورد.

وی پروژه یزدیک را وزنه‌ای بسته شده به پای فولاد خواند و گفت: این پروژه هزینه سنگینی در برداشته و دارد که بنا به تکلیف مجمع و همچنین مسوولان و مقامات محلی مبنی بر ادامه پروژه یزد‌یک، تصمیم هیات مدیره بر آن شد که با منابع داخلی شرکت به ادامه پروژه پرداخته که البته کار سختی است و همت و مساعدت تمام سهامداران، مدیران، کارکنان و استفاده از ظرفیت ملی را می طلبد و امید است گشایش در بازار فولاد نیز برای ادامه راه ما را یاری کند.

مهندس طاهرنژاد تولید فولاد با آلیاژ بالا را جزو وظایف اصلی شرکت فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد و انحراف از این راه را گمراهی و مورد اعتراض بخش حاکمیت صنعت فولاد خواند و شأن و جایگاه فولاد را بالاتر از آن دانست که از رسالت اصلی خود که همانا تولید آلیاژ با ارزش افزوده بالا و با کیفیت است خارج شود.در ادامه مجمع مدير عامل شركت فولاد آلياژي ايران به ارائه گزارش عملكرد يك سال شركت پرداخت و مواردي را در خصوص ميزان توليد، فروش و صادرات و همچنين طرح‌هاي توسعه مطرح كرد.

مهندس محمد ابراهيم قديريــان ضمن بيان رشد فزاينده توليد در شركت در سال‌هاي اخير از ثبت ركوردهاي ذيل در سال 95 خبر داد:

1) ركورد توليد ماهانه مذاب فولادسازي 41050 تن در خرداد ماه سال جاري (ركورد قبلي 40228 در مردادماه)

2) رشد 58 درصدي ميزان كل فروش طي سه ماه ابتدايي سال 95 در مقايسه با مدت مشابه سال 94 و رسيدن به 93500 تن

3) شكستن ركورد ماهانه فروش محصولات آلياژي با دستيابي به عدد 19971 تن در ارديبهشت ماه 95 كه 426 تن نسبت به ركورد تيرماه 93 افزون‌تر است.

4) صادرات بالغ بر 23300 تن انواع محصولات براي تحقق هدف سهم 30 درصدي صادرات از فروش در قالب فولادهاي عمليات حرارتي‌پذير، سخت‌شونده سطحي، دما بالا، مهندسي و صنعتي به كشورهاي هدف صادراتي و 4برابر شدن آن نسبت به سال 94

وی همچنين با توجه به تاکید هیات مدیره بر کاهش حجم محصولات انبارها در سال گذشته در راستای تقویت نقدینگی شرکت و کاهش حجم تسهیلات بانکی و هزینه‌های مالی مربوطه تصريح کرد كه سطح انبارهاي محصول شركت از 75 هزار تن به 35 هزار تن در سال گذشته كاهش پيدا کرده و تبديل به نقدينگي شده است و بخشی از رسوب باقيمانده نيز مربوط به سفارش‌های مشتريان است.

وي در ادامه برتولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر نظير ابزاري و زنگ نزن تاکید کرد و اين مهم را از جمله برنامه‌هاي استراتژيك سازمان دانست و توجه به اين امر را براي همگان ضروري خواند. مهندس قديريان ميزان فروش كل محصولات شركت در سال 94 را بيش از 295 هزار تن اعلام کرد و گفت: اين محصولات با ارزشي افزون بر 580 ميليارد تومان به بازارهاي مختلف عرضه شده و همچنين حدود 20 هزارتن از محصولات با ارزش تقريبي 10 ميليون دلار در قالب گروه‌هاي عمليات حرارتي‌پذير، سخت‌شونده، زنگ‌نزن، ابزار سرد كار، كربني عمليات حرارتي‌پذير، مهندسي و صنعتي ساختماني به كشورهاي آلمان، اسپانيا، امارات، افغانستان، ايتاليا، بلغارستان، پاكستان، پرتغال، تركيه، چك، عراق، كره جنوبي و هلند صادر شده است كه نسبت به سال قبل از لحاظ وزني حدود 15درصد رشد داشته است. مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی درخصوص طرح‌هاي توسعه شركت گفت: طرح‌هاي توسعه شركت در سال 94 در سه پروژه اصلي تعريف شده و به شرح ذيل در حال پيگيري است:

 

پروژه يزد یک

پروژه يزد يك با توجه به محدوديت در تامين نقدينگي در سال جاري با سرعت مطلوب پيش نرفته و با توجه به شرایط اقتصادی برنامه‌هاي از پيش تعيين‌شده به صورت کامل اجرايي نشده و تلاش بر آن است که كليه فعاليت‌هایی که از قبل آغاز شده است مورد پيگيري شده و در اسرع وقت به سرانجام برسد. بنابراین درصد پيشرفت پروژه تا پايان سال 94 برابر 17/ 27 درصد خواهد بود. با توجه به گشايش LC و تامين آورده شركت در قرارداد مهندسي و تامين تجهيزات اصلي بخش فولادسازي، اين بخش از كار ادامه می‌یابد و تا پايان بهمن ماه مهندسي اين قرارداد 5/ 87 درصد و ساخت و تامين تجهيزات 8/ 51 درصد پيشرفت کرده است و هم اكنون دو محموله از تجهيزات با وزن‌هاي 370 و260 تن به سايت حمل شده و محموله سوم در حال آماده‌سازي برای تست و بـازرسي نهايي است.

 

پروژه فرآوري قراضه

پروژه شريدر با 98 درصد پيشرفت مراحل پاياني نصب خود را طي مي‌كند و انتظار می‌رود که از اوایل مردادماه وارد مرحله راه‌اندازی شود و از اوایل شهریور ماه به بهره‌برداری برسد.

 

پروژه توليد نورد واير و مفتول

مطالعات فني و اقتصادي طرح انجام و پيشنهاد‌های فني مربوطه از سازندگان معتبر اخذ و بررسي شده است. برای ادامه فعاليت‌هاي پروژه از جمله برگزاري مناقصه و شروع فعاليت‌هاي اجرايي نياز به تصميم‌گيري هيات مديره شركت است.

در ادامه جلسه مدير عامل شركت دستاورد‌هاي مهم سال 94 را كه حاصل تلاش و همت همه كاركنان زحمتكش اين شركت است را به شرح ذيل اعلام کرد:

*حفظ سهم بازار به‌رغم واردات با تعرفه پايين

*تسهيل شرايط بازرگاني براي مشتريان اصلی شركت

*اخذ گواهينامه استاندارد ایزو 10002 رسيدگي به شكايت مشتريان

*اخذ گواهينامه استاندارد ایزو 10004 مديريت پايش و اندازه‌گيري رضايت مشتريان

*به‌روز‌رساني و اصلاح سامانه مديريت ارتباط با مشتريان

*حضور فعال در نمايشگاه‌هاي تخصصي صنعت خودرو تبريز و تهران

*انتخاب به عنوان صادر‌كننده نمونه

سپس آقای علی چال اشتری، مدير امور مالي و اقتصادي شركت پس‌از ارائه عملکرد مالی شرکت در سال 1394، ميزان سود تحقق يافته هر سهم (Eps) را براي سال جاري 69 ريال اعلام كرد. در اين مجمع همچنين روزنامه «دنياي اقتصاد» به عنوان روزنامه رسمي شركت انتخاب شد و موسسه حسابرسي و خدمات مالي رهبين به عنوان حسابرس رسمي شركت از سوي سهامداران انتخاب شد، ضمنا موسسه آزمون پرداز ایران مشهود نيز به عنوان بازرس علي البدل برگزيده شد.

کد N1362167

وبگردی