آفتاب
سخنگوی وزارت ارتباطات:

مقدمه های لازم برای اجرای طرح کد دار کردن گوشی ها فراهم نشده است

مقدمه های لازم برای اجرای طرح کد دار کردن گوشی ها فراهم نشده است

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:هنوز مقدمه های لازم برای اجرای طرح کد دار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری ) آماده نشده است و به طور قطع قبل از اجرای طرح، اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز چند روز پیش در نشستی خبری به اجرای طرح کددار کردن (رجیستری) گوشی تلفن همراه در کشور اشاره کرد و گفته بود، مرحله آزمایشی این طرح این هفته یا هفته آینده اجرایی خواهد شد.
طرح رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه طرحی است که بر ای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. این طرح یک بار دیگر در سال 1385 اجرا شده بود که متوقف شد.
وی گفته بود، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردیبهشت امسال اجرای این طرح را تصویب کرد و دو ماه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت داده شده است این طرح را اجرایی کند.
بر همین پیوند و براساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد رضافرنقی زاد افزود: اجرای طرح کد دار کردن گوشی های تلفن همراه(رجیستری) پس از هماهنگی لازم بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد : جلسه های متعددی از شش ماه گذشته توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است تا تصمیم گیری لازم برای زمان و نحوه اجرای این طرح صورت گیرد. در این جلسه ها مقرر شد که پس از انجام و تمهیدات اولیه، این طرح به صورت آزمایشی اجراشود.
فرنقی زاد فزود: هنوز مقدمه های لازم برای اجرای این طرح مهیا نشده است و به طور قطع قبل از اجرای طرح اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.
سخنگوی وزارت ارتباطات درباره گوشی های خریداری شده توسط مردم قبل از اجرای نهایی طرح مذکور گفت: برای تلفن های تهیه شده قبل از اجرای طرح مشکلی پیش نمی آید و محدودیت های مورد نظر طرح شامل گوشی هایی می شود که پس از اجرای طرح وارد کشور می شوند و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، طرح کد دارکردن با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه و واردات غیر قانونی موبایل به داخل کشور صورت می گیرد و پس از آغاز اجرای طرح در صورت ورود غیرقانونی گوشی تلفن همراه، اجازه فعال کردن سیم کارت روی آن داده نمی شود.
پیش از این سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) گفته بود، بعد از اجرای طرح رجیستری، خدمات اپراتوری تنها به گوشی های تلفن همراهی داده می شود که از مبادی رسمی وارد کشور شده اند.
جهانگیر اسدی روز سه شنبه گذشته به ایرنا گفته بود گوشی های تلفن همراهی که پیش از اجرای طرح کددارکردن گوشی ها(رجیستری) در کشور وجود دارند، مشمول این طرح نخواهند شد و اپراتورها به این نوع گوشی های تلفن همراه خدمات می دهند.
مدیر روابط عمومی رگولاتوری گفته بود، تلاش همه سازمان های مرتبط با طرح کددارکردن گوشی ها بر این است که طرح مذکور با کمترین تبعات منفی اجرا شود و عاملی برای نگرانی مردم نباشد.
« همه کسانی که تلاش دارند گوشی تلفن همراه وارد کشور کنند بعد از اجرای طرح کددارکردن باید گوشی ها را رجیستر کنند تا مشمول کالای قاچاق نشوند.»
اقتصام**2078**1561
کد N1356495

وبگردی