آفتاب

هدف نخست ایجاد سدها تأمین آب شرب است / 93 سد در اولویت احداث

هدف نخست ایجاد سدها تأمین آب شرب است / 93 سد در اولویت احداث

مشاور وزیر نیرو گفت: در بحث سد سازی 142 طرح در دست اجراست که از این تعداد 93 سد در اولویت قرار دارند، اما بیان این نکته نیز الزامی است که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که 60 سد به بهره برداری برسد.

به‌گزارش ایلنا، در آیین معارفه و تودیع مدیران‌عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، مهندس "محمد حاج رسولی‌ها" مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع ایران با اشاره به اینکه تأمین آب شرب استان زنجان جزو اولویت‌های نخست بخش آب کشور قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه طی 15 سال گذشته منابع تجزیه‌پذیر کاهش پیدا کرده است، بنابراین در مورد سدهای کشور بخصوص در رابطه با حقابه‌ها بررسی و تحقیقات در حال انجام است.

مهندس "محمد حاج‌رسولی‌ها" با اشاره به تسریع روند عملیات اجرایی سد مشمپا بیان کرد: بررسی‌ها در مورد اهداف، ابعاد و حجم رسوب این سد ادامه دارد.

وی به وجود 300 پروژه سد و شبکه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برای این تعداد پروژه نیازمند 170 تا 180 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم به همین دلیل یکی از طرح‌هایی که در کشور رصد شد، اولویت بندی این طرح‌ها نسبت به اهداف و پیشرفت فیزیکی و مباحثی که می‌تواند اثر گذار در بحث حاکمیتی بخش آب کشورباشد؛ در این راستا چه در منابع عمومی دولت و چه در سایر منابعی که در خصوص اوراق مشارکت و بحث‌های دیگر است برای تکمیل طرح‌ها با این هدف گذاری جلو می‌رویم.

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای بخش آب کشور حدود 4 هزار میلیارد تومان است، ابراز کرد: برای تکمیل این طرح‌ها حدود 45 سال زمان نیاز است، به همین دلیل نیازمند اولویت‌بندی در این پروژه‌ها هستیم.

حاج‌رسولی‌ها گفت: در بحث سد سازی 142 طرح در دست اجراست که از این تعداد 93 سد در اولویت قرار دارند، اما بیان این نکته نیز الزامی است که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که 60 سد به بهره برداری برسد، هم اکنون که در سال آخر این برنامه قرار داریم و با توجه به رکود اعتباری تاکنون موفق به اتمام 50 طرح شدیم و تا پایان سال نیز 17 طرح از طرح‌های اقتصاد مقاومتی آبگیری می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای سدهای مختلف کشور هدف‌گذاری شده و هدف اصلی این سدها تأمین آب شرب شهری است.

در این آیین مهندس "یوسف رضاپور" به عنوان مدیرعامل جدیدآب منطقه‌ای استان زنجان معرفی و  از خدمات مهندس حمیدنیا مدیرعامل پیشین این شرکت تقدیر شد.

 

کد N1355973

وبگردی