آفتاب

آشنایی با شرکت خودروسازی داتسون

آشنایی با شرکت خودروسازی داتسون

همشهری آنلاین: داتسون، (Datsun) شرکت خودروسازی ژاپنی است، که در حال حاضر به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت نیسان محسوب می‌شود.

این شرکت در سال ۱۹۳۱ راه‌اندازی شد و در سال ۱۹۳۳ توسط یوشیسوکه آیکاوا بنیانگذار شرکت نیسان، خریداری شد و در فاصله سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۸۶ خودروهای تولید شده توسط داتسون، از طریق شبکه فروش و نمایندگی‌های نیسان، صادر و یا توزیع می‌گردید.

در سال ۱۹۸۶ مدیریت وقت نیسان، تصمیم گرفت که فعالیت برند داتسون را متوقف کند. سپس در سال ۲۰۱۳ مدیرعامل فعلی نیسان اقدام به سازماندهی مجدد برند داتسون جهت تولید خودروهای کلاس ارزان قیمت برای بازارهای در حال ظهور نمود.

داتسون در گذشته بیشتر بخاطر مدل‌های داتسون اسپورتس و داتسون ۵۱۰ شناخته شده است.

  • نام تجاري

دات در واژه داتسون از سه حرف اول نام‌های دن کنجیرو، فرماندار نظامی تایوان و عضو کابینه دولت، آئویاما روکورو سرمایه‌دار، و تاکه‌اوچی می‌تارو، سرمایه‌دار و نماینده مجلس ژاپن که سه پشتیبان مالی شرکت بودند گرفته شده است.

ترکیب این سه واژه در زبان ژاپنی به معنی خرگوش گریزپا است و به عنوان فرزند این سه نفر واژه son به معنی پسر به آن اضافه شد. پس از این، واژه son به sun تغییر داده شد تا از هم‌آوایی با کلمه زیان در زبان ژاپني جلوگیری شود و معنی خورشید نیز مد نظر آید.

منبع: ويكي‌پديا

کد N1355159

وبگردی