آفتاب

نیروی هوایی و دریایی یونان به حالت آماده باش در آمدند

نیروی هوایی و دریایی یونان به حالت آماده باش در آمدند

آتن- ایرنا- برای جلوگیری از ورود کماوند های ترکیه که احتمالاً قصد سفر به یونان را دارند، کشتی های نیروی دریایی و هواپیماهای نیروی هوایی یونان به حالت آماده باش در آمده اند.

به گزارش ایرنا ازآتن، رسانه های خبری یونان روز پنجشنبه گزارش دادند: تعدادی از کشتی های نبروی دریایی یونان، گارد ساحلی و هواپیما های نیروی هوایی یونان برای مقابله و جلوگیری از ورود احتمالی کماوندهای ترک بطورر مرتب در منطقه دریای مدیترانه و اژه در حال گشت زنی هستند.
براساس گزارش همین رسانه ها: دولت یونان نمی خواهد مساله ورود 8 کودتاچی که به شمال یونان وارد شدند، باردیگر تکرار شود و به همین دلیل نیروهای دریایی و هوایی یونان در حوالی جزایری که به ترکیه نزدیک هستند در حالا آماده باش کامل بسر می برند.
براساس گزارشات در این باره نیروی هوایی ترکیه نیز با چندین فروند اف- 16 به گشت زنی برای یافتن کماوندهای کودتاچی در همین منطقه مشغول هستند.
گفته می شود که احتمالاً کماوندهای فراری کسانی باشند که قصد جان ' رجب طیب اردوغان' رئیس جمهور ترکیه کرده اند، هستند.
درر همین حال دولت یونان از ترکیه خواسته است که با توجه به فصل تابستان و حضور کشتی ها مسافربری و تفریحی فراوانی در دریای مدیترانه و دریای اژه ، فعالیت های گشت زنی آرام و بدون ایجاد مشکلاتی برای این کشتی ها و مسافران آنان صورت پذیرند.
در همین حال رسانه های خبری یونان از شمال این کشور گزارش دادند: تعداد 7 نظامی و یک شهروند ترک که گفته می شوند در کودتای هفته پیش ترکیه دست داشته و به یونان پناهنده شده اند، امروز به دادگاه شهر ' الکسندروپلی' واقع در شمال یونان منتقل شدند تا از علت تقاضای پناهندگی خود و نقض قوانین یونان با ورود غیر قانونی به این کشور را تشریح کنند.
قرار است که دادگاه این شهر پرونده تقاضای پناهندگی این افراد را نیز بررسی کند.
دولت یونان بارها اعلام کرده است که تقاضای پناهندگی این افراد بر اساس قوانین ملی و بین المللی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اروپام**462**1856
کد N1353888

وبگردی