آفتاب

آغاز همایش بررسی چالش های تشخیص و درمان تومورهای مغزی در اردبیل

آغاز همایش بررسی چالش های تشخیص و درمان تومورهای مغزی در اردبیل

اردبیل - ایرنا - نخستین همایش دو روزه چالش های تشخیص و درمان تومورهای مغزی کودکان، نوجوانان و بالغین جوان به همت انجمن خون و سرطان کودکان ایران و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در شهرگردشگری سرعین آغاز به کار کرد.

دکتر افشین فتحی فوق تخصص خون و سرطان کودکان و دبیر اجرایی همایش چالش های تشخیص و درمان تومورهای مغزی کودکان، نوجوانان و بالغین جوان، روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به لحاظ اینکه سرطان مغز بعد از سرطان خون در کودکان و نوجوانان شایع است از استادان و پزشکان برجسته کشور برای شرکت در این همایش دعوت شده است.
وی هدف از برگزاری این همایش را تبادل نظرعلمی، افزایش اطلاعات پزشکان و تعامل بین دستگاه های اداری مرتبط در تشخیص و درمان تومورهای مغزی اقشار هدف اعلام کرد.
وی افزود: در 6 سال گذشته در استان اردبیل 15 کودک و نوجوان به تومورهای مغزی مبتلا شده اند و از میان هفت نفر از آنها که تحت مداوا قرار گرفته بودند فقط یک بیمار فوت کرده و در کل 86 درصد بیماران یادشده درمان شده است.
دکتر فتحی تشخیص زود هنگام تومور مغزی را در جراحی، تخلیه و درمان به موقع آن بسیار مهم دانست و هرگونه سردرد صبحگاهی توام با استفراغ، سردردهای بیش از 6 ماه، دوبینی، لکنت زبان و اختلال های حرکتی را از علائم تومورهای مغزی اعلام کرد.
در نوبت های صبح و عصر نخستین همایش دو روزه چالش های تشخیص و درمان تومورهای مغزی کودکان، نوجوانان و بالغین جوان در 31 تیر و اول مرداد ماه در شهرستان سرعین، سخنرانی ها و بحث های علمی ارایه و مطرح می شود.
7124/ 1257
کد N1353698

وبگردی