آفتاب

تقدیر سازمان جنگل‌ها از گسترش کمربند سبز تهران

تقدیر سازمان جنگل‌ها از گسترش کمربند سبز تهران

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، روز گذشته در جریان بازدید از طرح جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز با اعلام اینکه تاکنون ۱۷هزار و ۵۰۰ هکتار از ارتفاعات شمال تهران زیرپوشش عملیات جنگل‌کاری قرار گرفته است،

 افزود: اين اقدامات با همكاري و مشاركت خوب سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران و شهرداري‌هاي مناطق يك، 2، 3، 4، 5 و 22 تهران انجام شده كه براساس مطالعات صورت گرفته 6هزار هكتار ديگر از دامنه جنوبي البرز مستعد جنگل‌كاري است و اميدواريم با تأمين اعتبار بموقع تا 3 سال آينده اين ميزان نيز زيرپوشش عمليات جنگل‌كاري قرار گيرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران، مهندس خداكرم جلالي، اجراي طرح كمربند سبز شهر تهران را از اولويت‌هاي سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور عنوان كرد و گفت: اجراي اين طرح علاوه بر افزايش زيبايي محيط، توليد اكسيژن و تلطيف هوا در حفظ آب، خاك و جلوگيري از سيل تأثير بسزايي داشته و همچنين مانع توسعه شهر در اين مناطق مي‌شود. علاوه براين، كمربند سبز از زمين‌خواري و تعرض به عرصه‌هاي منابع‌طبيعي جلوگيري مي‌كند. وي اجراي طرح جنگل‌كاري دامنه جنوبي البرز را از لحاظ زيست‌محيطي و اكولوژيكي حائز اهميت دانست.

معاون وزير جهادكشاورزي و رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور تأكيد كرد: با توجه به رويكرد اين سازمان درخصوص مشاركت مردم در توسعه جنگل‌كاري اقتصادي، امسال 75هزار هكتار جنگل‌كاري در سطح كشور انجام مي‌شود.

کد N1350063

وبگردی