آفتاب

اولین نشست هم اندیشی طرح ملی قرآنی ۱۴۵۰ برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی طرح ملی قرآنی ۱۴۵۰ برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی طرح فراگیر و چندرسانه ای ۱۴۵۰ با حضور دستگاه ها و نهاد های قرآنی و فرهنگی کشور در سالن جلسات شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست  محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه طرح قرآنی ۱۴۵۰ یک مطالبه عمومی و سراسری قرآنی است و نزدیک به یک دهه قدمت دارد تاکید کرد:  این یک وظیفه شرعی است که به مطالبه عمومی پاسخ داده شود و تمام دستگاه های مرتبط باید با برنامه ریزی گسترده و قابل قبول به پیشبرد این طرح کمک کنند.

محمدزاده با بیان این که ما باید شناختمان را نسبت به کارکردهای رسانه خصوصا رسانه ملی افزایش دهیم   و دیدمان را نسبت به رسانه تکمیل کنیم از نمایندگان سازمان ها و دستگاهها خواست طرح ۱۴۵۰ را منحصر به یک سازمان و یا نهاد ندانند و نباید اینگونه تصور کرد که محوریت و مرکزیت این طرح فقط رسانه ملی است.

وی تاکید کرد: رسانه ملی از بعد رسانه ای می تواند یک آمیختگی کاملی با برنامه های مختلف همه دستگاه ها و سازمان ها داشته باشد و تمام برنامه های سالانه دستگاهها را منعکس کند.

محمد زاده در پایان گفت: از تمام مراحل این طرح مستند سازی می شود و از سیما پخش خواهد شد.

حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز با تحسین انتخاب این سوره به عنوان محور طرح ۱۴۵۰ و اشاره به مفاهیم سوره حدید و برشماری صفات الهی و توصیف خداوند در این سوره، موضوعات و مفاهیم کاربردی موجود در این سوره را یادآور شد و از اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات موجود در این سوره نام برد که می شود به آن پرداخت.

محمدی طرح ۱۴۵۰ را یکی از مهمترین طرحهای قرآنی دانست و بر همکاری همه دستگاه ها و مشارکت آنان تأکید کرد.

در این جلسه  ایزدی قائم مقام شبکه قرآن و معارف سیما گفت: در این طرح ، برنامه سازی متعدد و متنوع تدارک دیده شده است که علاوه بر حضور میهمانان و کارشناسان در برنامه ها، مسابقه تلفنی و پیامکی نیز تدارک دیده شده است.

ایزدی یاد آور شد: در طرح ۱۴۵۰، ۱۴۵۰ جایزه  اهدا خواهد شد که شامل   ۱۴۰۰ جایزه ۲۰۰ هزار تومانی و  ۵۰ جایزه یک تا پنج میلیون تومانی خواهد بود.

وی تاکید کرد: علی رغم مشکلات مالی موجود، در همین چند روز آینده تعهدات مالی طرح ۱۴۴۹ انجام خواهد شد.

در این جلسه مسئولین و نمایندگانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان قرآن و عترت بسیج ، ستاد عالی نظارت و و هماهنگی کانون های مساجد، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان دارالقرآن، اتحادیه تشکل های قرآنی و  معاونت فرهنگی مترو  حضور داشتند و با ارائه مطالب و پیشنهادات، نحوه مشارکت در طرح  سازمانها و نهادهای قرآنی را اعلام کردند.

کد N1341363

وبگردی