آفتاب

پرونده داود رشیدی در «پاراگراف»

پرونده داود رشیدی در «پاراگراف»

تهران - ایرنا - چهارمین شماره از ماهنامه هنرهای نمایشی «پاراگراف» همزمان با هشتاد وسومین زاد روز تولد استاد داود رشیدی بازیگر پیشکسوت، سینما، تئاتر و تلویزیون منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، «پاراگراف» تلاش می کند هر شماره خود را به یک چهره ماندگار در عرصه های هنر اختصاص دهد و این بار نیز به سراغ داود رشیدی هنرمند نامی کشور رفته است.
در این شماره از «پاراگراف» نوشتاری از هنرمندان درباره داود رشیدی از جمله اصغر فرهادی با عنوان «نسل تکرار نشدنی»، علی نصیریان با عنوان «ثابت کرد که با دست پر برگشته»، سیروس ابراهیم زاده با عنوان «نوگرای کهن سال»، هوشنگ گلمکانی با عنوان «رهاورد یک تئاتری آوانگارد» و حسین پاکدل با عنوان «مهر و مرافعه» درج شده است.
از دیگر بخش های خواندنی این نشریه، دو گفت وگو با داود رشیدی است که بصورت مبسوطی به معرفی این بازیگر و نحوه ورود عرصه هنرهای نمایشی پرداخت است.
همچنین گفت وگو با «احترام برومند» همسر و «لیلی رشیدی» فرزند داود رشیدی نکات خواندنی را از زندگی این هنرمند برای علاقه مندان روایت می کند.
صفحات پایانی این نشریه نیز آلبومی از عکس های داود رشیدی در دوره های مختلف حرفه ای گنجانده شده که مشاهده آنها خالی از لطف نیست.
ماهنامه «پاراگراف» با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی بهاره برهانی و سردبیری محمدرسول صادقی منتشر می شود.
داود رشیدی حائری - با نام هنری داود رشیدی - 25 تیر ماه 1312 متولد شد.
وی برای نخستین بار در سن هشت سالگی به بازی در نمایش «توپاز» (مردم) پرداخت و با نقش آفرینی در فیلم «تله» ساخته جلال مقدم در سال 1350 وارد سینما شد.
«هزاردستان»، «بچه های هور»، «کلاه پهلوی» و «آوای فاخته» از جمله سریال های هستند که داود رشیدی در آنان بازی کرده است.
«شیلات»، «کمال الملک»، «هیولای درون» و «راه افتخار» نیز از جمله آثار سینمایی هستند داود رشیدی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.
وی طی سال های اخیر همچنین دو نمایش پرمخاطب «نمایش منهای دو» و «آقای اشمیت کیه» را به صحنه برده است.
فراهنگ ** 3061 ** 1071
کد N1339623

وبگردی