آفتاب

خانواده خلبان روسی: پیشنهاد ترکیه برای پرداخت غرامت ابلهانه است

خانواده خلبان روسی: پیشنهاد ترکیه برای پرداخت غرامت ابلهانه است

مسکو- ایرنا- برادر خلبان جان باخته بر اثر ساقط شدن بمب افکن روسی با شلیک موشک جنگنده ترکیه بر فراز سوریه، اعلام کرد: پیشنهاد ترکیه برای پرداخت غرامت بابت قتل عضو خانواده ما ابلهانه است.

به گزارش ایرنا، اولگ پشکوف خلبان بمب افکن سوخو 24 سوم آذرماه سال گذشته پس از خروج از هواپیمای در حال سقوط با چتر نجات از سوی تروریست ها نزدیک مرز ترکیه کشته شد که این موضوع سبب بروز هفت ماه سردی روابط و وضع تحریم های مسکو علیه آنکارا شد.
پاول پشکوف امروز (جمعه) پس از نامه عذرخواهی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به ولادیمیر پوتین همتای روس وی، مذاکرات تلفنی سران و دیدار وزیران خارجه دو کشور برای عادی سازی روابط، در مصاحبه با رادیو گاورایت مسکو گفت: دریافت خسارت از جانب ما بی اساس است و هیچ فردی در روسیه برای گرفتن آن از ترکیه آماده نمی شود.
بردار خلبان جان باخته روسی ادامه داد: آیا واقعا این باور بوجود آمده است که در زمان حاضر درخواست دریافت خسارت می دهیم که باید گفت حتی تصور آن را نداریم و پیشنهاد مطرح شده برای دریافت آن ابلهانه است.
بنا به گزارش رسانه های ترکیه، ابراهیم کاسین سخنگوی رییس جمهوری ترکیه گفته است که اگر بستگان خلبان روسی درخواست خسارت کنند، آنکارا آماده بررسی آن است.
دیمیتری پسکوف پیش از این گفته بود که موضوع دریافت خسارت برای ساقط کردن هواپیمای روسی در جریان مذاکرات پیگیری خواهد شد.
اروپام 391 ** 1516
کد N1323352

وبگردی