آفتاب
روز قدس؛روز دفاع از مردم فلسطین

الماسیه: رژیم اسرائیل با ایجاد تفرقه در جهان اسلام به دنبال حاشیه امن است

الماسیه: رژیم اسرائیل با ایجاد تفرقه در جهان اسلام به دنبال حاشیه امن است

پکن - ایرنا - رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین اعلام کرد که آتش تفرقه در جهان اسلام و خاورمیانه در اتاق‌های فکر صهیونیست‌ها طراحی می شود تا سردمداران این رژیم برای خود حاشیه امن ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد رسول الماسیه» که شامگاه جمعه در مراسم روز جهانی قدس در شهر پکن پایتخت چین سخن می گفت، اظهار داشت: 68 سال از جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین می گذرد اما این رژیم به رغم محکومیت های بین المللی و مخالفت های افکار عمومی جهان همچنان به جنایات خود ادامه می دهد.
وی ادامه داد: اکنون نیز آتش تفرقه در جهان اسلام توسط سردمداران همین رژیم شعله ور می شود و آنان با به بازی گرفتن جریان متحجر اسلامی، مسلمانان را به جنگ درونی مشغول کرده اند تا به اهداف و نیات پلید خود دست یابند.
رایزن فرهنگی کشورمان در عین حال تصریح کرد که جهان اسلام باید مسئله فلسطین را همچنان مسئله اول خود بداند و با پرهیز از تفرقه و تشتت و با وحدت و تمسک به ریسمان الهی توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.
الماسیه ادامه داد: استکبار جهانی یک بار در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با تحریک حاکم جنایتکاری به نام «صدام» مدت ها نیروی جهان اسلام را به تحلیل برد اما اراده خداوند بر آن تعلق گرفت که نتیجه آن هشت سال ذلت و خواری صدام و عزت جمهوری اسلامی ایران باشد.
وی تاکید کرد که مسئله فلسطین نیز هیچگاه به حاشیه نرفت و از اولویت جهان اسلام خارج نشد بلکه همواره به عنوان موضوع اصلی مطرح بوده و همچنان مورد توجه ویژه خواهد بود.
الماسیه یادآور شد: البته در حال حاضر برخی جریان ها در بعضی کشورهای اسلامی تلاش می کنند نسبت به رابطه با رژیم اسرائیل حساسیت زدایی کنند و به همین خاطر به ایجاد شکاف در جهان اسلام روی آورده اند.
«عادل جان» معاون انجمن اسلامی چین - مهمترین نهاد اسلامی این کشور - نیز در سخنانی در این مراسم نیاز امروز مسلمانان دنیا را رسیدن به درک درستی از همبستگی و کنار گذاشتن اختلافات گذشته دانست.
او اظهار داشت: با رسیدن به وحدت نظر و داشتن دیدگاههای مشترک است که می توان به توسعه پایدار و استقلال ملی دست یافت.
وی هدف از تعیین روزی به نام روز قدس توسط امام راحل را متحد کردن مسلمانان جهت رسیدن به صلح، ثبات و آرامش در همه نقاط دنیا دانست.
او گفت که روز قدس ما را به این درک مشترک می رساند که باید مسلمانان اختلافات خود را کنار گذاشته، در برابر نفوذ بیگانگان متحد باشند و برای حمایت و پشتیبانی از امور مردم فلسطین بی تفاوت نباشند.
آساق**1597
کد N1323306

وبگردی