آفتاب

خطیبان نماز جمعه: رژیم صهیونیستی زمین گیر و رو به نابودی است

خطیبان نماز جمعه: رژیم صهیونیستی زمین گیر و رو به نابودی است

استانها - ایرنا - خطیبان نماز جمعه سراسر کشور با اشاره به حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند:رژیم اشغالگر صهیونیستی با وجود همه جنایتهایش علیه مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین زمین گیر شده و اضمحلال این رِژیم سفاک شمارش معکوس گرفته است .

محور اصلی سخنان امامان جمعه، به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس به فرمان تاریخی امام راحل اختصاص داشت که با راهپیمایی پرشور مردم در سراسر کشور و نقاط مختلف جهان حرکتی سیاسی علیه رژیم صهیونیستی و نیز پاسخی به حرکات تکفیری‌های دست‌نشانده استکبار و کشورهای مرتجع عربی و جنایات آنان بود .
خطیبان نماز جمعه تاکید کردند: صهیونیست ها با حمایت آمریکا و همپیمانش و همچنین کشورهای مرتجع عربی در چند سال اخیر با راه اندازی جنگ در برخی کشورهای مسلمان از جمله سوریه، عراق و یمن به دنبال انحراف افکار عمومی از مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین اشغالی هستند اما مسلمانان با هوشیاری، مردم ستمدیده فلسطین را تا رسیدن به آزادی کامل حمایت خواهند کرد .
خلاصه ای از خطبه های نماز جمعه استانها به شرح ذیل آمده است:
امام جمعه موقت قم گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی با وجود این همه جنایتها علیه مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین رو به نابودی است و این یک واقعیت انکارناپذیر است.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: روزی رژیم اشغالگر قدس تا بیروت هم پیش آمده بود و سران کشورهای اسلامی درمانده بودند اما امروز زمین گیر شده است و این نشان دهنده اوج قدرت مردم مظلوم فلسطین و حزب الله لبنان می باشد.
وی در ادامه افزود: رژیم اشغالگر قدس روز به روز در حال عقب نشینی است و هیچ گاه جرأت حمله به لبنان را ندارد چون به خوبی می داند در صورت هرگونه اقدام در یک لحظه مورد اصابت هزاران موشک حزب الله قرار می گیرد.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه صهیونیست ها و متحدان آنها با ایجاد گروههای تروریستی و تکفیری به دنبال منحرف کردن ذهن مسلمانان از مساله اشغال فلسطین هستند، تصریح کرد: در آستانه روز قدس، متاسفانه سران کشورهای سعودی و ترکیه در نهان و آشکار دست دوستی با اسراییل دراز می کنند و این حرکات دشمن شادکن، چیزی جز خیانت به کشورهای اسلامی نیست.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: حمایت از فلسطین و بیت المقدس و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس باید همواره اولویت نخست جهان اسلام باشد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: استکبار و برخی دولت های اسلامی در پنج سال اخیر با راه اندازی جنگ در برخی کشورهای مسلمان از جمله سوریه و عراق به دنبال انحراف افکار عمومی از مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین هستند که در این زمینه ضروری است مسلمانان با هوشیاری مردم ستمدیده فلسطین را تا رسیدن به آزادی کامل حمایت کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان وبلوچستان و کرمان افزود: تنها راه پیروزی فلسطین وحدت جهان اسلام، بیداری مردمی و خروش آنان علیه ظلم و ستم صهیونیست ها است.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: به فراموشی سپردن موج بیداری اسلامی، درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر، راه اندازی گروه های تکفیری از جمله داعش به منظور ارائه چهره خشن از اسلام و تخریب زیرساخت های مقاومت و تضعیف خطوط جبهه های مقاومت نظیر حماس و غیره در کنار ایجاد دیوار امنیتی برای رژیم غاصب صهیونیستی از جمله مهمترین اهداف شوم استکبار در منطقه است.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها نفوذ این سناریو را تذکر دادند گفت: تغییر اولویت اصلی منطقه و جهان اسلام از فلسطین مهمترین هدف استکبار و صهیونیست ها و رژیم آل سعود از راه اندازی جنگ در منطقه است به طوری که در این مسیر با ایجاد داعش و گروه های تکفیری و آموزش آنان به دنبال محقق کردن اهداف خود هستند.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در سایه برخی جنگ های نابرابر در کشورهای اسلامی نظیر عراق، سوریه، یمن، رژیم غاصب صهیونیستی نیز اقدامات جنایتکارانه خود را در فلسطین افزایش داده است اما رسانه های دست نشانده استکبار و صهیونیست چیزی از این جنایات بازتاب نمی دهند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه روز قدس را نماد استکبارستیزی و وحدت امت های اسلامی برشمرد و گفت: امروز استکبار زیر قدم های استوار مردم شاهد خرد شدن استخوان های رژیم جعلی صهیونیسم بود.
آیت الله مصطفی علما اظهار کرد: روز قدس روز اسلام و روز فریادخواهی مسلمانان در دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.
وی افزود: روز قدس روزی مهم در تقویم کشورهای اسلامی است که با دوراندیشی و عمق نگاه و تفکر حضرت امام (ره) ایجاد شد تا توجه جهانی را به سمت مساله فلسطین و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی جلب کند.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی سال هاست که با حمایت کشورهای استکباری نظیر آمریکا، انگلیس و ... در سرزمین فلسطین حضور دارد و علاوه بر غصب کشور مردم مظلوم این دیار، به قتل و کشتار آن ها نیز اقدام می کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مساله فلسطین راهبرد اصلی جهان اسلان و مسلمانان است و هیچ حادثه ای در دنیای اسلام نمی تواند این مساله را تحت الشعاع قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی اظهار کرد: ملت ما در این روز باردیگر حماسه ای عظیم خلق کردند و در راهپیمایی بزرگ روز قدس به ملت مظلوم فلسطین دلگرمی و وعده پیروزی دادند.
وی افزود: معمار بزرگ این کار بنیانگذار جمهوری اسلامی است که از اولین روزهای مبارزه با استبداد داخلی و رژیم پهلوی مساله آزادی بیت المقدس را مطرح و در سخنرانی کوبنده سال 42 خود نسبت به فلسطین و خیانت قدرت های جهانی در حق امت اسلامی تذکر دادند.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد:امروز جهان اسلام در حالی در راهپیمایی قدس شرکت می کنند که رژیم صهیونیستی با برنامه ریزی در اتاق فکر حکومت های مستبد جریان تکفیری و وهابیت را راه انداخته اند تا اسراییل یک حاشیه امن برای خود فراهم کند و با روابط پنهانی با برخی کشورها از جمله قطر و عربستان پشتیبانی از این گروه تکفیری را مدیریت کند.
حجت الاسلام لطفی با اشاره حمایت کشورهای مرتجع و حکام فاسد برخی دولت های عربی حاشیه خلیج فارس گفت: این کشورها به طور آشکار از گروهک های تکفیری در عراق، افغانستان، یمن، سوریه و لبنان حمایت می کنند و یک جبهه واحد در مقابل جبهه مقاومت و ایران تشکیل داده اند.
وی به حضور مقتدرانه ایران در دفع حملات متجاوزان داعشی و تکفیری اشاره کرد و افزود: به لطف خدا با اقتدار و فرماندهی ایران در منطقه روز به روز شاهد شکست های مستمر حامیان اصلی این گروهک ها هستیم و ایران با ثبات سیاسی و امنیت پایدار، ام القرای جهان اسلام است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: با حمایت مسلمان جهان از مردم فلسطین، ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی روز به روز سست و ضعیف تر از گذشته می شود و این رژیم اشغالگر ذلیل تر شده است.
حجت الاسلام محمد علی نکونام، افزود: ایستادگی و مقاومت انقلابی مسلمانان جهان در برابر رژیم صهیونیستی، هر روز این رژیم و استکبار جهانی را ذلیل تر و شکست خورده تر از گذشته می کند.
به گفته وی، مشت های گره کرده مسلمانان جهان در روز قدس نشان از اتحاد و پیوستگی آنان در برابر خفت رژیم صهیونیست است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: امروز برخی از دولت های اسلامی به رژیم غاصب اسرائیل وابسته شده و در صف امضای قرارداد با این رژیم ایستاده اند.
آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نمازجمعه کاشان اظهار کرد: بزرگترین مصیبت امروز جهان اسلام مساله تسلط اقلیت صهیونیست در سرزمین‌های اسلامی است و جنایات این رژیم در کشتار کودکان و زنان و مردان بیگناه و آوارگی بیش از 6 میلیون فلسطینی در دنیا نمایان است.
وی افزود: در سال‌های گذشته ملت های مسلمان در کشورهای اسلامی به مقابله دولت های اسلامی با این رژیم غاصب امیدوار بودند اما امروز تمام دولت های عربی از جمله خادم الحرمین به جز چند دولت همگی اسیر قدرت و‌ وعده های اسراییل هستند.
خطیب جمعه کاشان گفت: امروز آل سعود کافر چه مصیبت و بلایی بر سر مسلمانان یمن آورده و این سرزمین را شخم زده و هزاران کودک را به شهادت رسانده و باعث هجرت میلیون ها زن و مرد شده است.
آیت الله نمازی افزود: وضعیت مصر ، آل نهیان و آل خلیفه نیز مشخص است چندین سال است که شیعیان بحرین تحت آزار و شکنجه دولت های سرکرده خویش هستند.
وی افزود: حتی دولت ترکیه که یک ناوگان آزادی ضد اسرائیلی روانه می کرد قرارداد صلح با اسرائیل امضا می کند.
آیت الله نمازی گفت: امروز امت اسلامی تنهای تنهاست و مسلمانان کشورهای اسلامی باید متحد شوند تا مستکبران را خلع سلاح کنند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال روز جهانی قدس، گفت: ملت ایران در هرجای دنیا که مظلوم وجود دارد، حضور معنوی داشته و امروز ایران اسلامی به یک الگوی اسلامی و انسانی در جهان تبدیل شده است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی اظهار داشت: استکبار همواره با توطئه و دسیسه چینی و راه اندازی جریان ایران هراسی سعی بر آن دارد که این حضور معنوی را به گونه ای دیگر جلوه دهد.
وی با بیان اینکه مردم ایران با پایبندی به ارزش های اسلامی و تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند، افزود: مردم اقصی نقاط کشور امروز نیز با حضور گسترده خود ، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان نظام و انقلاب زدند.
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: تاریخ نشان داده که با استقامت و مقاومت مردم مظلوم، نابودی رژیمهای اسرائیل و امریکا نزدیک است.
امام جمعه موقت ساری مبارزه با آمریکا را رسالت بزرگ جمهوری اسلامی دانست و گفت: مماشات و مصالحه با شیطان بزرگ خواب خیالی بیش نیست.
حجت الاسلام محمد قاسمی از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن ناتوان یاد کرد و افزود : این رژیم پلید قادر به رویارویی مردم بی دفاع غزه نبوده است.
امام جمعه موقت ساری داعش و سایر گروه های جنایتکار منطقه را زائیده سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت : آنها به خیال خام خود اینگونه می خواهند چهره منور اسلام را مخدوش کنند.
امام جمعه بجنورد گفت: هرچند که آمریکا سعی دارد تا با ناامن کردن منطقه مظلومیت مردم فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی را به حاشیه ببرد ولی راهپیمایی روز قدس تمام نقشه های آمریکا را برملا می کند.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: روز قدس روز اسلام، پیغمبر و فریاد علیه ظالمین است و این روز فریاد رسای حمایت از مظلوم و نفرت از مشرکان است.
امام جمعه بجنورد با اشاره به جنایت های آل سعود، گروهک های تکفیری و داعش در سوریه، یمن و عراق خاطرنشان کرد: تمامی این جنایت ها به سرکردگی آمریکا انجام می شود زیرا که ذات وحشیگری در خوی استکبار وجود دارد و این خیال خام است که فکر کنیم روزی روحیه وحشیگری آمریکا کمتر می شود.
وی تصریح کرد: آمریکا با ناامن کردن منطقه سعی دارد تا چهره رحمانی اسلام را به صورت خشن در آورد و به دنیا معرفی کند تا از این طریق به اسلام ضربه بزند.
امام جمعه بجنورد همچنین گفت: استکبار می خواهد اذهان مردم جهان را به سمتی ببرد که جنایت های اسرائیل در فلسطین به فراموشی سپرده شود.
وی گفت: آمریکا و دشمنان اسلام باید بدانند که راهپیمایی روز قدس تمام نقشه های شوم آنان را به باد خواهد داد و مظلومیت مردم فلسطین برای همیشه در تاریخ جاودان خواهد کرد.
امام جمعه مشهد گفت: تمام شیطنت های آمریکا در پسا برجام برای این است که ایران محور مقاومت نباشد و تمام مشکل آمریکا با ایران، اسلام و مساله مقاومت است.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: اگر اجرای برجام منجر به قطع ارتباط ایران با جریانهای مقاومت شود برای مردم ناگوارتر از فشارها و خلاء های اقتصادی خواهد بود.
وی اظهار کرد: مردم نشان داده اند مشکلات اقتصادی را تحمل می کنند اما جدایی از اسلامیت نظام و جدایی از محور ضد صهیونیستی برای آنها قابل تحمل نیست.
وی با بیان اینکه مساله جبهه مقاومت، عرصه قدرت منطقه ای ایران است گفت: آمریکا در مقام اجرا، برجام را نقض می کند و به دنبال ایجاد قراردادها و تعهداتی برای ایران است تا به سبب آن سلطه خود را بر کشور افزایش دهد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: مایه تاسف است که آل سعود، آل خلیفه، آل نهیان، آل ثانی به همراه ترکیه جبهه حمایت و دفاع از رژیم صهیونیستی تشکیل داده اند یا در اتحادیه عرب در ارتباط با به رسمیت شناختن این رژیم بحث می کنند.
وی اظهار کرد: ملتهای عرب بیدارند و در برابر رژیم صهیونیستی مردانه ایستاده اند و این رژیم دیگر قدرت حفظ خود در تل آویو را ندارد و در چنگال ذلت گرفتار شده است.
وی گفت: همانطور که برائت از مشرکین روح حج و مناسک آن می باشد، روز قدس نیز روح یک ماه روزه داری ماه مبارک رمضان است و از برکات نظام و انقلاب است که عبادات ما دارای یک روح قطعی و جدی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه مسلمانان باید به مساله قدس و آزادی آن توجه بیشتری کرده و نسبت به آن حساسیت بالایی به خرج دهند، گفت: انسجام روز قدس نقشه های دشمنان را بر ملا کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی افزود: روز قدس یکی از برنامه هایی بود که به دستور امام خمینی (ره) تدوین و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان برگزار می شود که در آن مسلمانان و آزادی خواهان جهان علیه نماد شیطان که همان آمریکا و اسراییل هستند تظاهرات می کنند.
وی با بیان اینکه دشمن های امروزی همانند داعش و سلفی ها در راستای صهیونیسم جهانی گام برمی دارند، بیان داشت: متاسفانه بعضی کشورهای اسلامی به جای اینکه علیه صهیونیست و تکفیری ها مبارزه کنند همانند ترکیه با آن ها همراه شدند.
وی ادامه داد: دولت ترکیه در توافق با رژیم صهیونیستی که هفته گذشته صورت گرفت به آرمان های اسلام و مسلمان ها خیانت کرد و در مقابل در صف تکفیری ها و صهیونیسم قرار گرفت.
امام جمعه کرج با تاکید بر آنکه چهره ی سفاک اسراییل برای همه ی مردم جهان روشن شده است، افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی سران برخی کشورهای جهان از جمله کشورهای به اصطلاح اسلامی را مطیع خود کرده است.
وی با اشاره به آنکه رژیم صهیونیستی هدفی جز سلطه بر جهان ندارد اظهار داشت: صهیونیست جهانی فقط با مسلمانان دشمنی ندارد بلکه با تمام انسان ها به غیر از یهود دشمن است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی اضافه کرد: کشورهای مرتجع عرب خط سازش را با رژیم صهیونیستی آشکارا دنبال می کنند و تلاش بر عادی سازی روابط دارند و رژیم صهیونیستی را دشمن نمی دانند.
وی گفت: مسلمانان در روز قدس نمی گذارد استکبار و صهیونیسم جهانی خواب خوش داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: فلسفه اصلی نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس و برگزاری راهپیمایی ظلم ستیزی و تقابل با ظالمان است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی بیان کرد: بیش از هفت دهه است که ملت مظلوم فلسطین زیر چکمه های ظالمان قرار گرفته و دنیا نیز نسبت به این ظلم ناروا بی تفاوت بوده است.
وی با ذکر اینکه در 300 آیه قران به ظلم ستیزی تاکید شده است گفت: مرجع ظلم را باید ریشه کن کرد نه اینکه در مقابل ظلم و کودک کشی و آواره کردن مظلومان سکوت کرد.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: انسانهایی که در برابر ظلم سکوت کرده و فریاد بر سر ظالمان نمی زنند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روز قدس را نشانه صلابت، بصیرت و استقامت مردم ایران بر پای آرمان های انقلاب اسلامی و اعلام انزجار مسلمانان نسبت به اسرائیل جنایتکار دانست.
آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نمازجمعه اردبیل گفت: روز قدس از شاهکارهای امام راحل است و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با مردمی کردن مساله قدس، آن را از حوزه بحث های عربی اسرائیلی خارج و به عنوان موضوعی اسلامی و انسانی دارای الویت اول مطرح کرد.
وی افزود: این اقدام امام راحل باعث شد رژیم صهیونیستی درمانده شود و سال ها برای مذاکره صلح با اعراب التماس کند اما متاسفانه بعدها با خیانت برخی دولت های اسلامی، مساله قدس از الویت اول اسرائیل و کشورهای اسلامی خارج شد و اکنون این کشورهای عربی هستند که برای صلح و مذاکره با اسرائیل به دنبال آن می دوند و آن کشور غاصب اعتنا نمی کند.
وی با برشمردن خیانت ها به آرمان فلسطین و امت اسلامی در حدود هفتاد سال تاریخ اشغال فلسطین بیان کرد: امام راحل با دوراندیشی، مساله فلسطین را از روی میز مذاکره دولت های وابسته اسلامی برداشت و آن را به موضوعی مردمی تبدیل کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تنها راه شکست اسرائیل غاصب و هم پیمانان مستکبر این رژیم صهیونیستی، استقامت و مقاومت است.
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: امروز کشورهای استکباری جهان در تلاش برای حفظ جایگاه اسرائیل غاصب هستند، غافل از اینکه که این رژیم کودک کش در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
وی یادآورشد: امروز در جهان شبکه های مخوف بین المللی جریان ایران هراسی، شیعه هراسی و کشتار شیعیان را به راه انداخته اند تا موضوع فلسطین و همه جنایت هایی که رژیم غاصب اسرائیل انجام می دهد، در سایه این هیاهوها به فراموشی سپرده شود.
حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: یکی از شیطنت های آنان این بود که در آستانه روز قدس برای تحت الشعاع قرار دادن موضوع حقوق مردم فلسطین، بحث آشتی میان اسرائیل و عربستان و هم پیمان شدن آنان را مطرح کردند، در حالی که پیش این نیز این دو رژیم جنایتکار، همسو با یکدیگر در غارت و تهاجم به انسان ها بودند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نابودی ظلم و باطل و بر سر کار آمدن مظلومان و مستضعفان را وعده الهی خواند و از حتمی بودن تحقق این وعده الهی خبر داد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: انقلاب اسلامی ایران نه تنها مانع گسترش جغرافیایی رژیم صهیونیستی شد، بلکه در سالهای پس از انقلاب اسلامی، صهیونیست ها مجبور به فرار از بخشی از سرزمین های اشغالی شدند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: فلسطین سرزمینی است که در آیات قرآن به عنوان ارض مقدس شناخته شده است و برای مسلمانان دارای جایگاه ویژه ای است.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) نیز 15 سال به سمت مسجد الاقصی نماز خواند و در شب معراج از این نقطه به سمت آسمان عروج کردند.
عضو مجلس خبرگان اظهار کرد: علاوه بر جنبه های دینی، این سرزمین در قلب جهان اسلام قرار دارد و استکبار جهانی تلاش می کند با تثبیت جایگاه رژیم صهیونیستی در این منطقه، کشورهای اسلامی را در تسلط خود داشته باشد.
وی ادامه داد: ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت حمایت می کند و هدایت های لازم را داشته است و این کار موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و آزادیخواهان جهان شده است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از رژیم صهیونیستی همواره حمایت کرده و تلاش می کند با تجهیز این رژیم به انواع تسلیحات پیشرفته نظامی، اسرائیل را به عنوان یک مترسک حفظ کند.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) رژیم صهیونیستی را غده سرطانی دانستند، افزود: جهان اسلام بداند؛ ملت ایران اجازه نخواهد داد که سرزمین مقدس فلسطین در اشغال دشمنان اسلام باقی بماند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: یکی از ابعاد مربوط به انقلاب اسلامی، حمایت از مظلومان است و ملت ایران از مردم مظلوم جهان، فلسطین، سوریه و عراق حمایت می کند.
آیت الله سید یحیی جعفری افزود: همه فتنه ها و مفسده ها زیر سر اسرائیل، صهیونیسم بین الملل و آمریکا است و همه دنیا این مسئله را می دانند.
وی گفت: رژیم غاصب اسرائیل با سلاح به مردم مظلوم فلسطین حمله و جمع زیادی را مجروح و شهید کرد و تعداد زیادی از مردم فلسطین به کشورهای همسایه رفتند و با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کردند.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: روز جهانی قدس با ابتکار امام راحل بوجود آمد و آنها اساسا می خواستند مسئله قدس و فلسطین را به فراموشی بسپرند و امام اولین جمله ای که فرمودند این بود که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.
وی با اشاره به شکل گیری حزب الله لبنان گفت: عده ای از جوانان پاک و معصوم و در راس آنها سید حسن نصرالله، صهیونیست ها را از کشورشان اخراج و بیرون راندند و الان هم مبارزه می کنند و چند نفر از سران و رهبران حزب الله توسط رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند.
آیت الله جعفری اظهار کرد: این خیلی مضحک است دولتی که در تمام دوران حیات ننگین خود جز روزگویی، اشغالگری و جز حمایت از ظالم و ستمگر کاری نداشته امروز هم همان راه را ادامه می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صهیونیست ها را منشا وعامل همه مشکلات و بدبختی های منطقه دانست و گفت: آنها با در اختیار گرفتن اقتصاد و رسانه های دنیا، عوامل آمریکا و انگلیس را در مشت خود گرفته اند و فساد، ناامنی و مواد مخدر را ترویج می کنند.
آیت الله محمدرضا ناصری افزود: قدس قبله نخست مسلمانان و بیت المقدس جایگاه معراج پیامبر است اما صهیونیست ها با توطئه انگلیسی ها این منطقه را اشغال و غده ای سرطانی را در این منطقه ایجاد کردند.
وی با تبیین فعالیت های استکبار جهانی در سرزمین های اشغالی تصریح کرد: صهیونیست ها 60 سال است که این منطقه را بدور از رعایت حقوق بشر، قانون و ملاحظات سازمان ملل و با استفاده از سلاح هسته ای و تروریسم زیر سیطره خود قرارداده اند.
وی با تاکید بر اینکه ایران تنها فریادرس مظلومان فلسطینی است، ادامه داد: سران کشورهای عربی به خاطر تنبلی و ترس از تضعیف به مساله فلسطین ورود نکردند اما جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب و رهبری امام خمینی (ره) از این ملت مظلوم حمایت می کند.
آیت الله ناصری با قدردانی از شرکت اقشار مختلف در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: این حضور وظیفه مسئولان را برای خدمتگزاری مضاعف می کند.
امام جمعه سنندج موضوع فلسطین و قدس را مساله اصلی جهان اسلام دانست و با تاکید بر احساس مسئولیت همه مسلمانان جهان در قبال فلسطین به عنوان پاره تن جهان اسلام، گفت: حضور مردم مسلمان در کشورهای مختلف جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس یک وظیفه و تکلیف شرعی است.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد دارالاحسان با گرامیداشت روز قدس به عنوان یادگار حضرت امام (ره)، این روز را متعلق به همه مسلمانان جهان ذکر کرد و از حضور پرشور ملت مسلمان و روزه دار ایران اسلامی و به خصوص مردم کردستان در این راهپیمایی ضد صهیونیستی قدردانی کرد.
او با محکوم‌ کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: ظلم و زور و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به زودی به پایان می رسد و ملت مسلمان فلسطین در برابر اشغالگران به پیروزی خواهد رسید.
وی افزود: قدس نماد پایداری مسلمانان بوده و همه آزادی‌ خواهان دنیا از آرمان‌ های مردم مظلوم فلسطین دفاع خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه اولویت اصلی دنیای اسلام، مقابله با رژیم جنایتکار صهیونیستی است، گفت: پیدایش داعش برای منحرف کردن چهره مقاومت است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جمع نمازگزاران آخرین جمعه ماه رمضان سال 95 مصادف با روزجهانی قدس در مصلی بیت المقدس اراک افزود: در سال 1917 بیش از 98 درصد از سرزمین فلسطین در اختیار مسلمانان بود، اما پس از حدود یکصد سال رژیم صهیونیستی بر پیکره اسلام تحمیل شد و اینک افزون بر 97 درصد از قدس شریف تحت اشغال این متجاوزان نژادپرست است.
وی با قدردانی از امت اسلام که در ایران، سایر کشورهای اسلامی در راهپیمایی روزجهانی قدس شرکت کردند، گفت: هدف دشمنان اسلام، از تحمیل رژیم مزدور اسرائیل، عنود ، پیمان شکن و لجباز از بین بردن ملت مظلوم فلسطین است.
وی افزود: بحمدالله تمامی جنگ های این رژیم خون آشام تاکنون با مقاومت ملت مظلوم فلسطین به شکست انجامیده و هسته های مقاومت از حرکت باز نایستاده بلکه قوی تر شده و با دستانی خالی تا آخرین قطره خون خود با این رژیم سفاک در حال مبارزه هستند.
خطیب جمعه اراک با بیان اینکه تا این رژیم مجعول در منطقه وجود دارد، وحدت دنیای اسلام امری مشکل خواهد بود، گفت: امت اسلام باید با همه وجود خود در مقابل این رژیم بیگانه ایستادگی و افشاگری کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: جبهه مقاومت از حزب الله تا مردم مظلوم یمن، نیروهای بسیجی سوریه و پاکستان ، فاطمیون افغانستان، نیروهای مومن جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش ، بسیج، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی کشورهای مختلف باید پرچم و علم مجاهدت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را با قدرت دنبال کنند و در برابر این گرگ های تا بن دندان مسلح از هیچ کوششی برای مقابله فروگذار نکنند.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس و همبستگی مسلمانان جهان با مردم مظلوم فلسطین، دشمنان اسلام و انسانیت را عصبانی و ناراحت می کند.
آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: امت اسلامی و مردم ایران همچون سال های گذشته با حضور با شکوه و شایسته خود در راهپیمایی روز جهانی قدس با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، دشمنان اسلام را ناامید کردند و به آنها هشدار دادند.
وی با اشاره به نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی (ششم تا دوازدهم تیرماه) اظهار کرد: آمریکا که مدعی حمایت از حقوق بشر در جهان است خود جنایت های متعددی در کشورهای مختلف انجام داده است و مردم و کشور ما هم از این دشمنی ها و جنایت ها در امان نبوده اند.
آیت الله ایمانی اضافه کرد: آمریکای مدعی حقوق بشر، علاوه بر کشور ما جنایت هایی هم در کشورهای افغانستان و پاکستان انجام داده و امروز بسیاری از مردم دنیا از اهداف شوم آنها با خبر هستند و با توجه به این همه خونریزی و جنایت آمریکا دیگر نمی تواند در مقوله حقوق بشر ادعایی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: جای تاسف و شوربختی است که امروز سلاح حقوق بشر در اختیار کشورهایی از جمله عربستان و آمریکاست که خود آنها عامل کشته شدن بسیاری از مردم در دنیا هستند لیکن هیچ کس از آنها در مورد علت عملکرد و جنایت های آنها پرسشی نمی کند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: دولت های متحد رژیم صهیونیستی، شریک ظلم اسرائیل غاصب در ستم به مردم مظلوم فلسطین هستند.
آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: پیام روز قدس این است که نسبت به ظلم دشمن بایستید و به ظالم تکیه نکنید و کسانی که با ظالم همکاری می کنند، شریک ظلم هستند.
وی خاطرنشان کرد: سال ها رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین ظلم می کرد و کسی فریاد آن ملت را نمی شنید و این، امام خمینی بود که در سال 58 فرمود آخرین روز جمعه ماه رمضان باید روز قدس و حمایت از مردم فلسطین باشد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: مسلمانان ایران و آزادگان جهان در این هوای گرم و با دهان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده اند و زبال حالشان این است که دولت آمریکا ، آل سعود و برخی دیگر از دولت های منطقه که در حال عادی سازی روابط خود با این رژیم غاصب هستند، شریک ظلم محسوب شده و به مردم فلسطین ستم می کنند.
وی تصریح کرد: ملت ایران با لبیک به ندای امام و فرمان مقام معظم رهبری، در این راهپیمایی شرکت و ثابت کرده اند که تابع ولایت هستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: برای آگاهی مردم از جنایت های آمریکا این مهم باید در کتاب های درسی مدارس، دانشگاه ها و رسانه ها به صورت لیست انتشار یابد.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: حمایت از مستضعفان و ایستادن در برابر مستکبران جهانی با انجام مراسم راهپیمایی در ماه مبارک رمضان و با دهان روزه از نشانه های تقوای جمعی بوده که امروز در ایران اسلامی تجلی یافته است.
وی با اشاره به ویژگی های قوم یهود در قرآن کریم، گفت: خود برتر بینی، ذلت و زمین گیری، کفر، نافرمانی و تجاوز به خدا، غصب خانه و تحریم های مالی مردم، تحریف کلام خدا، مال و جان دوستی، نادانی و حماقت از ویژگی های این قوم بوده و در قرآن نیز بارها به آن تاکید شده است.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: تقوا یعنی اینکه فرهنگ ماه مبارک رمضان را در همه شئون زندگی و ماه های سال دخالت داده و آن چنان که خدواند در این ماه درهای هر بدی را به روی ما بسته تا برای همیشه آنها را بر روی خود نگشائیم.
وی با اشاره به اینکه روز قدس روز نقشه کشیدن و فکر کردن برای براندازی رژیم های صهیونیستی، سعودی و آل خلیفه در بحرین و همه اشرار عالم از گروه های ضاله داعش و النصره گرفته تا عوامل پشتیبان آنها در کاخ سفید است، ادامه داد: این روز، روز مهر و محبت برای فلسطینیان، مظلومان جهان و روز خشم و خشونت برای صهیونیست ها و مستکبران جهان است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : شرکت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس که به ابتکار امام راحل این روز نامگذاری شد، حقانیت فلسطین را آشکار کرد .
آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز، اظهار کرد : روز جهانی قدس آثاری را در دفاع از فلسطین بر جا گذاشت که موجب عقب نشینی اسراییل از مواضع اصلی خود شد .
وی افزود : تفکر حاکمیت از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی دیگر در شعارها و سخنان آنان راهی ندارد و از طرف دیگر موجب عقب نشینی اسراییل از جنوب لبنان، صحرای سینا و شکست در جنگ 33 روزه شد که همه تاثیر روز جهانی قدس است .
آیت الله شبستری گفت : وضع کشورهای اسلامی نیز رو بهبود است و به جز موصل در عراق پناهگاهی برای داعش باقی نمانده و در سوریه نیز حاکمیت دولت این کشور در حال بازگشت به حالت سابق است و در یمن نیز به لطف خدا اوضاع بهتر خواهد شد .
وی همچنین با اشاره به مذاکره اخیر دولت ترکیه با اسراییل، اضافه کرد: این کشور همانند، آل سعود هر روز یک ساز می ‌زند، روزی از جنگ با اسراییل سخن می گوید و روزی به مذاکره با اسراییل روی می آورد، چنین دولت هایی به مسلمانان خیانت می کنند.
وی افزود : مسلمانان با الهام از قرآن مجید به انتخاب دوستی فرا خوانده شدند که دشمن اسلام نباشد، کشورهای اسلامی این نوع دولت ها را از خود دفع خواهند کرد .
نماینده آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری با اشاره به پایداری مردم فلسطین در مقابل اسراییل غاصب، گفت : ملت مقاوم فلسطین حاضر نیست زیر بار ذلت بروند و تا آزادی از یوغ صهیونیست ها از پای نخواهند نشست چون هیهات من الذله را از مکتب حسینی فرا گرفته اند .
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: نامگذاری روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باعث بسیج مسلمانان عالم علیه رژیم غاصب اسراییل شده است.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان افزود: امیدواریم فریاد بلند شده مسلمانان دنیا علیه رژیم غاصب اسراییل در آینده بیشتر از این شنیده شود و فلسطین رهایی یابد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: 60 سال است که رژیم غاصب صهیونیستی توسط آمریکا و همدستانش کاشته شده و با حمایت آن ها آنچه از دستش برآمده علیه مردم مظلوم فلسطین جنایت کرده و می کند و ظلم آنها تمامی هم ندارد.
آیت الله نورمفیدی گفت: امروز حتی حمایت برخی دولت های عربی از این رژیم غاصب در کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین پررنگ شده است ولی فلسطینی ها با دست خالی و حزب الله لبنان با امکانات اندک در برابر زیاده خواهی های متجاوزان ایستاده و آنها را به زانو در می آورند.
1138/1596
کد N1323261

وبگردی