آفتاب

تل آویو بر موج انفجار تروریستی فرودگاه استانبول سوار می شود

تل آویو بر موج انفجار تروریستی فرودگاه استانبول سوار می شود

تهران-ایرنا- مقام های صهیونیستی طی پیام هایی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اقدام های تروریستی اخیر از جمله حمله انتحاری بامداد چهارشنبه در فرودگاه آتاترک استانبول را فرصتی برای همکاری امنیتی بین تل آویو و آنکارا دانستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه اسرائیلی «یسرائیل هیوم» روز جمعه نوشت: اسرائیل عملیات تروریستی فرودگاه آتاترک را محکوم کرده است و بنیامین نتانیاهو می گوید: ملت های متمدن باید همگی در برابر بیماری تروریسم در کنار هم باشند.
بنا بر این گزارش، تل آویو به آنکارا پیشنهاد همکاری در مبارزه با تروریسم داده است.
روبین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی نیز در پیامی به رئیس جمهوری ترکیه عملیات تروریستی فرودگاه استانبول را «عملی بزدلانه، مرگبار و منعکس کننده تنفر کوری» نامیده که این روزها مشاهده می شود.
ریولین از این فرصت برای تسریع گفت و گوهای ترکیه و اسرائیل استفاده کرده و افزوده است: باور دارم که تحکیم گفت و گوها می تواند به تلاش های مشترک برای مبارزه با تروریسم بسیار کمک کند و پیامی آشکار برای استفاده کنندگان از تروریسم با این مضمون است که ما تا این تهدید خوفناک را متوقف نکنیم، ساکت نخواهیم نشست .
ریولین افزود: اسرائیل آماده کمک به ترمیم ویرانی های عملیات تروریستی در استانبول است.
این پیام و تلاش تل آویو برای موج سواری بر تحولات امنیتی اخیر ترکیه در حالی است که اسرائیل خود بزرگترین عامل تروریسم بین المللی و کشتار زنان و کودکان فلسطینی است.
به گزارش سازمان های حقوق بشری، در جریان حملات هفت هفته‌ای سال 2014 رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از دو هزار فلسطینی به شهادت رسیدند. سازمان ملل می‌گوید بیش از 70% کشته شده‌ها غیرنظامی و شامل بیش از 500 کودک بوده‌اند.
حتی مدارس تحت نظر سازمان ملل نیز در غزه از حملات مرگبار صهیونیست ها در امان نماند و بعد از بمباران مکرر مدارس تحت نظر سازمان ملل، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل طی بیانیه‌ای اقدامات اسرائیل در بمباران غزه را محکوم کرد و گفت: «هیچ موضوعی منزجرکننده‌تر از این نیست که به کودکان در حین خواب حمله کنند.»
شبس**9241**1488 **
کد N1323207

وبگردی