آفتاب
روز قدس؛ روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

راهپیمائی با شکوه روزجهانی قدس درغزه/لبیک هزاران فلسطینی به دعوت امام خمینی(ره)

راهپیمائی با شکوه روزجهانی قدس درغزه/لبیک هزاران فلسطینی به دعوت امام خمینی(ره)

غزه – ایرنا – گروه ها فلسطینی و هزاران تن از مردم فلسطین همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس دریک راهپیمایی با شکوه در نوارغزه شرکت کردند و خواستار حمایت از قضیه فلسطین و ریشه کنی غده سرطانی اسرائیل شدند.

به گزارش ایرنا، این راهپیمائی از مقابل مسجد ابوخضره در وسط غزه شروع شد و تا خیایان وحدت واقع در غرب این شهر ادامه یافت
راهپیمائی پرچم های فلسطین و مقاومت و تصاویر حضرت امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای را با خود حمل می کردند.
« لوی القریوتی» عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل اظهار داشت: فلسطینی ها امروز به دعوت حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و همزمان با انتفاضه قدس و گسترش عملیات نظامی شهادت طلبانه به خیابان های غزه آمده اند تا بگویند مقاومت تا آزادسازی فلسطین ادامه دارد.
القریوتی در سخنان خود در این مراسم با درود به حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار روز جهانی قدس، از مقام معظم رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران که همچنان به حمایت های خود از ملت و مقاومت فلسطین به ویژه خانواده معظم شهدا و مجروحان ادامه می دهند، قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه هیچ مردمی در روی زمین مانند مردم غزه با ظلم و جنایت دشمن صهیونیستی مواجه نیست، گفت: جهان باید محاصره غزه را بشکند نه اینکه در مقابل توطئه های علیه غزه سکوت کند.
عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین هشدار داد: مشکلات ملت فلسطین نباید بهانه و پلی برای عادی سازی روابط برخی نظام های عربی با رژیم صهیونیستی شود.
القریوتی تاکید کرد که هدف اصلی روز جهانی قدس زنده نگه داشتن قضیه فلسطین بوده و هست، قضیه ای که برخی دولت های عربی و اسلامی، به جای اولویت قائل شدن برای آن، آن را به چشم مشکل و دردسر نگاه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: به اختلاف ها ، درگیری ها و جنگ های داخلی در منطقه با هدف انحراف جهت قطب نمای جهان اسلام و عرب از قضیه فلسطین به نفع دشمن صهیونیستی و نابود ساختن توان امت عربی و اسلامی برای دفاع از ملت فلسطین و مقدسات اسلامی دامن زده می شود.
عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین تصریح کرد: یکی از پیام های روز جهانی قدس این است که قدس و فلسطین از بحر(دریای مدیترانه تا نهر( رودخانه اردن) ملک مردم فلسطین است و احدی حق واگذاری حتی یک وجب از خاک آن را ندارد.
القریوتی به زنان و مردان نمازگزار در مسجد الاقصی که از شرف و کرامت امت دفاع می کنند، درود فرستاد و گفت: عده ای می خواهند عملیات سازش را از اتاق مرگ خارج کنند و به آن جان تازه ای ببخشند و هدفشان هم این است که رژیم صهیونیستی از پرداخت تاوان اشغال سرزمین فلسطین خلاص شود.
وی افزود: حقوق مردم فلسطین کاملا مشخص است و نیاز به این طرح ها و ابتکاری های عربی ندارد بلکه باید رژیم صهیونیستی به پایان اشغال فلسطین و بازگرداندن حقوق مردم فلسطین وادار شود.
براساس این گزارش، نیروهای ارتش صهیونیستی در ایست و بازرسی قلندیا به هزاران نمازگزار فلسطینی ساکن کرانه باختری اجازده ندادند به قدس شریف برای شرکت در نماز آخرین جمعه ماه مبارک همزمان با روز جهانی قدس در مسجد مبارک الاقصی وارد شوند.
با حمله نظامیان صهیونیست یک فلسطینی به شهادت رسید و چند تن زخمی شدند.
اشغالگران صهیونیست فقط به مردان بالای 45 سال و همه زنان اجازه ورود به قدس شریف را دادند.
خاورم ** 387** 390** 1324
کد N1323189

وبگردی