آفتاب

روسیه و ترکیه برای همکاری ضد تروریستی و بهبود اوضاع سوریه توافق کردند

روسیه و ترکیه برای همکاری ضد تروریستی و بهبود اوضاع سوریه توافق کردند

مسکو- ایرنا- وزیران خارجه روسیه و ترکیه در شهر سوچی برای از سرگیری کار کمیته عالی ضد تروریستی دو کشور و همکاری برای بهبود اوضاع سوریه توافق کردند.

به گزارش ایرنا، این توافق در مذاکرات امروز (جمعه) سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه روسیه و ترکیه در حاشیه نشست کشورهای عضو اتحادیه همکاری های اقتصادی دریای سیاه و چهار روز پس از انفجارهای تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول به دست آمد که 43 کشته و بیش از 180 مجروح برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، در کمیته عالی ضد تروریستی نمایندگان وزارت خانه های خارجه، سازمان های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور برای افزایش اقدام های پیشگیرانه ضد تروریستی و تبادل اطلاعات همکاری خواهند کرد.
همچنین در مذاکرات وزیران خارجه دو کشور توافق شد که اقدام های مشترکی برای بهبود اوضاع سوریه و همکاری آنکارا در این زمینه صورت گیرد.
از سوم آذرماه سال 1394 که یک بمب افکن روسی بر فراز سوریه با شلیک جنکنده ای ترکیه ای ساقط و خلبان آن کشته شد، روابط آنکارا و مسکو در بدترین شرایط قرار گرفته بود که با ارسال نامه عذرخواهی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به ولادیمیر پوتین همتای روسی وی، مذاکرات تلفنی سران و دیدار امروز وزیران خارجه دو کشور، گام های اولیه برای عادی سازی روابط بویژه روند لغو تحریم های ضد ترکیه ای برداشته شده است.
اروپام 391** 1516
کد N1323010

وبگردی