آفتاب

هزاران اندونزیایی در روز قدس پایان رژیم آپارتاید صهیونیستی را فریاد زدند

هزاران اندونزیایی در روز قدس پایان رژیم آپارتاید صهیونیستی را فریاد زدند

کوالالامپور – ایرنا - هزاران نفر از مردم اندونزی روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس در مرکز شهر جاکارتا پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا دست به راهپیمایی زده و خواستار پایان رژیم آپارتاید صهیونیستی، ادامه مقاومت برای آزادی بیت المقدس از دست اشغالگران و پایان ظلم و ستم به مردم مظلوم فلسطین شدند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی هزاران نفر از مردم اندونزی در روز جهانی قدس مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا برگزار شد، چرا که به اعتقاد برگزار کنندگان این تجمع، واشنگتن به حمایت های نظامی، سیاسی و مالی خود از این رژیم اشغالگر و نژادپرست ادامه می دهد.
آمریکا از سال 1948 تاکنون بارها از حق وتو خود در شورای امنیت سازمان ملل مقابل محکوم کردن اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.
گفته می شود آمریکا روزانه 8 میلیون و 500 هزار دلار کمک نظامی در اختیار اشغالگران قدس قرار می دهد.
مسلمانان اندونزی در حالی که دست نوشته هایی در محکومیت جنایات اشغالگران قدس در دست داشتند، شعارها 'زنده باد فلسطین' و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
'بایاراوان ساندیاوان سوماردی' از فعالان حقوق بشر و فعال در زمینه حقوق فلسطینی ها در جمع راهپیمایان، ضمن محکوم کردن سیاست رژیم صهیونیستی در اشغال سرزمین مردم فلسطین، گفت که براساس ارکان حقوق بشر فعالیت های رژیم صهیونیستی نقض حقوق بشر است .
وی گفت که از سن جوانی ما تنها شاهد کشتار جمعی فلسطینی ها توسط نظامیان صهیونیست بوده ایم.
'هاشم مجتهد' مدیر صدای فلسطین نیز گفت: در حالی که بسیاری از مسائل خاورمیانه باعث توجه کمتر به بیت المقدس، مساله فلسطین و فعالیت های غیرقانونی اشغالگران قدس شده است، در روز قدس باید توجه جهان به مساله فلسطین جلب شود.
وی گفت رژیم صهیونیستی همچنان به ساخت شهرک های غیرقانونی برای به دست گرفتن زمین فلسطینی ها، تخریب خانه های فلسطینی ها و محدود کردن دسترسی آنها به نیازهای روزانه مانند خدمات آب و بهداشت ادامه می دهد.
این فعال اندونزیایی در امر فلسطین گفت: نوار غزه در واقع هنوز از یک سو تحت محاصره غیرقانونی رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر دولت نظامی مصر است. شرایط محاصره غزه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی روز به روز بدتر می شود.
به نوشته تارنمای 'ساتو اسلام'، وی گفت: روز جهانی قدس، روزی است که عاشقان عدالت و صلح را گردهم می آورد تا با فلسطینیان متحد شوند و علیه ظلم و ستم یکپارچه بپا خیزند. قدس روز عاشقان عدالت، صرف نظر از مذهب و پس زمینه های سیاسی است.
آساق**1611
کد N1322978

وبگردی