آفتاب

رییس شورای مفتیان روسیه: روز قدس برای آرمان فلسطین ارزشمند است

رییس شورای مفتیان روسیه: روز قدس برای آرمان فلسطین ارزشمند است

مسکو- ایرنا- همزمان با برگزاری مراسم ضد صهیونیستی روز قدس در کشورهای مختلف جهان، آیین گرامیداشت این روز جهانی در مراسم نماز جمعه مسکو برگزار شد و شیخ راویل عین الدین رییس شورای مفتیان روسیه در این مراسم گفت: اقدام امام خمینی (ره) در تعیین روز قدس برای آرمان فلسطین ارزشمند است.

به گزارش ایرنا، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به عنوان سخنران مراسم نماز جمعه در مسجد جامع بزرگ مسکو، گفت: سال 1979 که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز قدس را تعیین کردند، پیش بینی داشتند هر سال توجه جامعه جهانی به آن بیشتر می شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: سال ها است که علیه فلسطینیان بی عدالتی های زیادی را شاهدیم و حیرت آور اینکه سازمان های بین المللی مدعی و دارای وظیفه حمایت از صلح بین المللی در این باره سکوت کرده و به وظیفه خود عمل نمی کنند.
راویل عین الدین رییس شورای مفتیان روسیه در این مراسم گفت: سال هاست این روز برای فلسطین مستقل گرامی داشته می شود و اکنون برای عملی شدن آن همه گرد آمده ایم.
وی همچنین با تقدیر از امام خمینی (ره) برای تعیین روز قدس به عنوان نماد همیشه جاودان آرمان آزادی فلسطین گفت: حمایت از برادران فلسطینی برای عملی شدن آرزوی تشکیل کشور مستقل فلسطین ادامه دارد.
عبدالحفیظ نوفل سفیر فلسطین در روسیه نیز گفت: روز قدس سبب توجه روز افزون جهانی به مساله فلسطین می شود. هرچند فلسطینیان از ساخت شهرک های صهیونیست نشین و ادامه اشغالگری رنج می برند، ولی برای رسیدن به تشکیل فلسطین مستقل تلاش می کنند.
در این آیین آیت الله صابر اکبری جدی نماینده مقام معظم رهبری در فدراسیون روسیه، رضا ملکی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو و سفیران کشورهای مختلف اسلامی از جمله سودان، اندونزی و عراق شرکت داشتند.
همچنین امروز (جمعه) به مناسبت روز جهانی قدس تجمع اعتراضی سکوت مقابل سفارت رژیم اشغالگر قدس در مسکو همراه با شعار نوشته و پوسترهایی علیه اقدام های غیرانسانی این رژیم علیه فلسطینیان برگزار شد.
تجمع کنندگان که بدون سازماندهی گروهی یا موسسه ای مقابل سفارت رژیم صهیونیستی حضور یافته بودند شعار نوشته های «اسراییل حامی داعش»، «آمریکا و اسراییل جانیان همکار علیه فلسطینی ها»، «روز جهانی قدس تبلور عدالت» و «آزادی فلسطین هدف مقدس ما» را با خود همراه داشتند.
براساس برنامه اعلام شده، امشب نیز گردهمایی مردمی حمایت از فلسطین در پارک پیروزی مسکو نزدیک مسجد یادبود برگزار می شود.
افزون بر این تجمع و مراسم، میز گرد آزادی فلسطین نیز روز چهارشنبه با حضور کارشناسان و چهره های مذهبی از روسیه و ایران در خبرگزاری روسیا سگودنیا برگزار شد که بازتاب گسترده ای یافت.
همچنین دو نشست جوانان روسیه و موضوع فلسطین با شرکت 50 نفر از شهروندان این کشور و مسئولیت جهانی در برابر فلسطینیان با حضور کارشناسان و اندیشمندان روسی و ایرانی روزهای یکشنبه و سه شنبه در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.
اروپام 391 ** 1516
کد N1322975

وبگردی