آفتاب
روز قدس؛ روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

پاکستان سراسر صحنه فریاد 'مرگ بر اسرائیل' شد

پاکستان سراسر صحنه فریاد 'مرگ بر اسرائیل' شد

اسلام آباد - ایرنا - مردم روزه دار پاکستان امروز مصادف با روز جهانی قدس و پس از اقامه نماز جمعه، با برگزاری راهپیمایی گسترده در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور، با سردادن شعارهایی علیه رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا، بار دیگر از آرمان های ملت مظلوم فلسطین حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دهها شهر بزرگ و کوچک پاکستان از جمله پایتخت و مراکز ایالت های چهارگانه این کشور امروز شاهد حضور پرشور مسلمانان پاکستان از تمام اقوام و مذاهب در راهپیمایی های روز جهانی قدس بود. شخصیت های برجسته سیاسی و مسوولان ارشد وابسته به احزاب تحریک انصاف، حزب مردم، جنبش مردمی، مسلم لیگ شاخه قائد، شورای اتحاد سنی، جمعیت علمای پاکستان، حزب مجلس وحدت مسلمین، شروای علمای شیعی پاکستانو ... همراه و همگام با صدها هزار نفر از مردم کشور، در تظاهرات های ضداسراییلی شرکت کردند.
پیش از این مسوولان حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان (MWM)، حزب تحریک اسلامی، بنیاد فلسطین پاکستان، انجمن پیروان ولایت پاکستان، شورای علمای شیعی پاکستان و سایر گروه های برجسته مذهبی این کشور چند روز مانده به آخرین جمعه ماه رمضان با برگزاری سمینار ها و نشست های مطبوعاتی در شهرهای اسلام آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، کراچی و کویته از مردم پاکستان خواستند برای دفاع از مردم فلسطین، حمایت از آزادی قدس و محکوم کردن اشغالگری های رژیم نامشروع صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.
مردم مسلمان پاکستان، فارغ از وابستگی به هر گروه و مذهب، در روز جهانی قدس ضمن تجدید میثاق با فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و چهره شیطانی این رژیم فاسد را در برابر جهانیان رسوا ساختند.
هزاران نفر از مسلمانان پاکستان امروز در اسلام آباد همراه با مردم دیگر شهرهای این کشور، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و نفرت خود را نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و همدستان منطقه ای و فرامنطقه ای این رژیم ابراز داشتند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی با حمل پلاکاردها و پوسترهایی با شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و ضد آمریکایی و حمایت از انتفاضه فلسطین، از کشورهای اسلامی و نهادهای حقوق بشر خواستند تا به مشکلات و مظلومیت مردم فلسطین توجه و نسبت به حل و رفع چالش امروزی کشورهای اسلامی از جمله کمک به رفع بحران سوریه، عراق و یمن اقدام کنند.
آنان همچنین آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی را برای نابسامان کردن اوضاع منطقه به ویژه ناآرامی های اخیر در سوریه و عراق مقصر دانستند.
بسیاری از شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان در روز جهانی قدس و در مراسم های مختلف در روزهای گذشته، با محکوم کردن و نامشروع دانستن اقدامات رژیم اشغالگر قدس، تصریح کردند: ملت فلسطین شجاعانه و بدون هراس برای رسیدن به حق و حقوق خود برابر رژیمی مبارزه می کنند که آمریکا و قدرت های غربی همه نوع کمک و همکاری را برای آنان مهیا کرده اند.
آساق*274*1723*
کد N1322954

وبگردی