آفتاب

طنین روح انگیز تلاوت قاریان ایران در چین

طنین روح انگیز تلاوت قاریان ایران در چین

پکن - ایرنا - طنین روح انگیز تلاوت قرآن کریم امروز جمعه و همزمان با روز جهانی قدس توسط دو تن از قاریان بین‌المللی کشورمان در مسجد «نیو جیه» بزرگترین مسجد شهر پکن پایتخت چین طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا، مهدی غلام نژاد و سید مصطفی حسینی دو تن از قاریان جوان و ممتاز کشورمان هستند که به دعوت انجمن اسلامی چین - مهمترین نهاد مذهبی این کشور - در دهه سوم ماه مبارک رمضان در چین حضور یافته اند.
این دو قاری جوان ایرانی که تاکنون با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سه شهر «پکن»، «لین شیا» و «لن جو» آیات روح بخش قرآن کریم را برای مسلمانان چین تلاوت کردند، امروز میهمان مسلمانان و مسجد نیوجیه شهر پکن بودند.
در مراسم امروز که با استقبال خوب و پرشور مسلمانان شهر پکن همراه بود، قاریان کشورمان با تلاوت دلنشین خود مسلمانان مشتاق و روزه‌دار چینی را مجذوب ندای آسمانی کردند.
پیش از آغاز این محفل قرآنی که در حضور «محمد رسول الماسیه» رایزن فرهنگی کشورمان در چین برگزار شد، امام جمعه مسجد «نیوجیه» از قاریان ایرانی به گرمی استقبال و قبل از شروع مراسم آنان را به حضار معرفی کرد.
صوت زیبای قاریان ایرانی که در لحظات ملکوتی اذان ظهر و قبل از شروع نماز جمعه قرائت شد، مورد توجه، تحسین و استقبال حضار قرار گرفت.
براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین، قرار است این دو قاری بین المللی کشورمان در مدت حضور خود در این کشور برنامه های تلاوت قرآن کریم را در دیگر مساجد کشور چین برای مسلمانان برگزار کنند.
مهدی غلام نژاد و سید مصطفی حسینی همچنین شب گذشته (پنجشنبه) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران و در جمع ایرانیان مقیم چین آیاتی چند از کلام‌ا... مجید را تلاوت کردند.
آساق*1597
کد N1322844

وبگردی