آفتاب
روز قدس؛ روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

روز جهانی قدس درجنوب لبنان/بزودی تکبیرگویان راهی مسجد الاقصی خواهیم شد

روز جهانی قدس درجنوب لبنان/بزودی تکبیرگویان راهی مسجد الاقصی خواهیم شد

بیروت – ایرنا – شیخ «ماهر حمود» روحانی برجسته اهل سنت لبنان با تاکید به اینکه ستمگران و ظالمان هرگز نخواهند توانست روز جهانی قدس را تعطیل کنند، گفت: محور مقاومت و اسلام حقیقی پیروز خواهد شد و بزودی تکبیرگویان راهی قدس و مسجد مبارک الاقصی خواهیم شد و سجده شکر می کنیم و ان شاء الله احدی نمی تواند مانع ما شود.

به گزارش ایرنا، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت که در مراسم روز جهانی قدس در شهر صیدا معروف به پایتخت جنوب لبنان سخن می گفت، خطاب به کسانی که به تعصب های مذهبی و طائفه ای دامن می زنند، تاکید کرد: اگر می توانید یک چهارم کمک های جمهوری اسلامی ایران به قدس و فلسطین و یا 10 درصد کمک های مقاومت اسلامی را تقدیم کنید و یا دست کم یک درصد از بسیج فرهنگی و سیاسی را که امروز در روز جهانی قدس از خراسان تا مناطق دیگر جهان شاهد آن هستیم، به نمایش بگذارید.
این مراسم دیروز (پنجشنبه) و به ابتکار گروه های فلسطینی مقیم لبنان برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: شما شاهزادگان و حاکمان نفتی که به تعصب های مذهبی و طائفه ای دامن می زنید، خودتان خطر واقعی هستید و اسلام را فقط برای رسیدن به حکومت می خواهید و حاضر به همکاری با آمریکا و دوستی با شیمون پرزها و دیگر صهیونیست ها هستید.
شیخ ماهر حمود تصریح کرد: کسانی که با رژیم صهونیستی روابط عادی دارند و یا در صدد عادی سازی روابط با آن هستند به هیچ عنوان نمی توانند ترویج کننده اسلام واقعی و ناب باشند.
« حسن حب الله» نماینده سابق پارلمان لبنان و عضو دفتر سیاسی حزب الله هم تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و حامیان و متحدان آن به دنبال فروپاشی مقاومت هستند اما توطئه های آنها ناکام خواهد ماند.
حب الله خاطرنشان کرد: درگیری های امروز در منطقه همه در چارچوب نقشه خاورمیانه جدید و برای ساقط کردن مقاومت است.
وی از نخبگان و گروه های عربی خواست تا برای خروج از بحران کنونی ناشی از پدیده تروریسم تکفیری که در خدمت نقشه های صهیونیستی است، همه تلاش خود را در همه ابعاد به کار بندند.
عضو دفتر سیاسی حزب الله ، تکفیر را پدیده ای دور از روح دین و شریعت دانست و گفت: تکفیری ها نه تنها دشمنان اسلام بلکه دشمنان همه دنیا هستند و حتی یک عملیات در فلسطین علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده اند.
حب الله تاکید کرد: جهاد نظامی امت اسلامی و عربی باید علیه دشمن صهیونیستی انجام گیرد.
دبیرکل گروه های سازمان آزادیبخش فلسطین نیز تاکید کرد: بهترین هدیه برای مردم قدس آن است که جنگ های ویرانگر کنونی در جهان عرب از سوریه گرفته تا لیبی و عراق متوقف و رویکرد سیاسی در پیش گرفته شود تا شاهد همبستگی مجدد کشورهای عربی با قدس باشیم.
وی خاطرنشان کرد: باید از امنیت و ثبات اردوگاه های فلسطینی نشین در لبنان محافظت و با هرگونه فتنه طائفه ای و مذهبی مقابله کنیم.
در این مراسم تاکید شد که حضرت امام خمینی(ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به روز جهانی قدس ، فلسطین و قدس را در راس اولویت های مسلمانان و عرب ها و همه آزادگان جهان قرار دادند و ملت مظلوم فلسطین این اقدام جاودان و کمک ها و حمایت های رهبری ، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به قضیه ، ملت و مقاومت فلسطین را فراموش نمی کند.
در مراسم روز جهانی قدس در شهر صیدا، در پیشاپیش راهپیمائی با شکوه مردم لبنان و فلسطین که با وجود تهدیدهای امنیتی توسط تروریست های تکفیری برگزار شد، گروه های سرود پیشاهنگان حضرت امام مهدی (عج) حرکت می کرد.
این راهپیمائی از میدان شهدای شهر صیدا شروع شد و راهپیمایان پس از عبور از خیابان های اصلی شهر به مرکز معروف سعد رسیدند که نمایندگان احزاب لبنانی و گروه های فلسطینی در آنجا حضور داشتند.
یک خودروی حامل ماکت مسجد الاقصی در پیشاپیش راهپیمایان حرکت می کرد و حاضران در راهپیمایی پرچم ها و تصاویر فلسطین و مسجد الاقصی و نوشته هایی همچون «یا قدس انا قادمون» در دست داشتند.

** تحرکات مشکوک برای جلوگیری از برنامه های ویژه روز قدس
در اقدامی مشکوک نیروهای بخش اطلاعات پلیس ( نیروهای امنیت داخلی) لبنان، امام جماعت اهل تسنن مسجد ابراهیم شهر صیدا و تعدادی از نمازگزاران را به بهانه در دست داشتن تابلو نوشته های مربوط به روز جهانی قدس برای چند ساعت بازداشت کردند.
شیخ «صهیب حبلی » امام جماعت مسجد ابراهیم با اطمینان بخشی نسبت به وضعیت خود گفت: گویا عده ای از برگزاری مراسم روز جهانی قدس خشمگین شده و درصدد مجازات عاملان برگزاری آن هستند، برای همین هم دست به بهانه جویی زدند تا تابلوهای حمایت از قدس ، فلسطین و مسجد الاقصی را پایین بیاورند.
شیخ حبلی این سوال را مطرح کرد که آیا پلیس لبنان مسئولیت پایین آوردن تابلونوشته های حمایت از قدس و فلسطین را برعهده دارد؟ ، آیا کسانی که پرچم داعش را در گوشه و کنار شهر بالا می برند وشعارهای تحریک آمیز سر می دهند از شهرداری صیدا مجوز گرفته اند؟
وی افزود: آیا نیروهای پلیس حق چنین برخوردی را با شهروندان به ویژه با روحانیون دارند؟ آیا ژنرال «سمیر شحاده» فرمانده پلیس منطقه جنوب راضی به چنین رفتارهایی است؟
شیخ حبلی تاکید کرد: با همه بهانه تراشی ها و توجیه ها، ما نخواهیم گذاشت صدای اهل سنت مقاوم در صیدا خاموش شود و همواره از فلسطین حمایت خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: فلسطین متعلق به شیعیان و اهل تسنن است اما متاسفانه بعضی از اهل سنت فلسطین آن را فراموش کرده اند و به خاطر برنامه های سیاسی شان دیگر رژیم صهیونیستی را دشمن به شمار نمی آورند اما بدانند که ما از قدس و فلسطین حمایت خواهیم کرد و آن را تنها نخواهیم گذاشت.
خاورم*390*1324
کد N1322842

وبگردی