آفتاب
فعال سیاسی هند درگفت وگو با ایرنا

صلح در خاورمیانه بدون پایان اشغال سرزمین فلسطین امکانپذیر نیست

صلح در خاورمیانه بدون پایان اشغال سرزمین فلسطین امکانپذیر نیست

دهلی نو-ایرنا- یک فعال سیاسی هند با تاکید بر ضرورت وحدت مسلمانان برای آزادی بیت المقدس قبله نخست مسلمانان جهان خاطرنشان کرد صلح در خاورمیانه و منطقه بدون پایان دادن به اشغال فلسطین و آزادی قدس امکانپذیر نیست .

مولانا جنان اصغر مولایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد مسلمانان تنها با وحدت و مقاومت می توانند به جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی پایان دهند.
وی،گفت وگوهای بین رژیم صهیونییستی و فلسطین را بی نتیجه دانست و تصریح کرد رژیم اسرائیل به هیچ یک از تعهدات خود تاکنون پایبند نبوده و منطقی به جز زور ندارد.
این فعال اجتماعی با محکوم کردن سکوت کشورهای غربی و سازمان های حقوق بشری خاطرنشان کرد بی تفاوتی این سازمان ها نسبت به کشتار مسلمانان باعث جسارت بیشتر این رژیم شده است.
وی،تنها راه حل مشکل فلسطین را وحدت مسلمانان دانست و تصریح کرد تفرقه بین مسلمانان باعث شده که رژیم صهیونیستی به کشتار مردم مظلوم فلسطین ادامه دهد.
رئیس جامعه شهید مطهری دهلی نو ، گفت وگوهای صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی را بی فایده دانست و خاطرنشان کرد تجربه سالها گفت وگو نشان داده که رژیم صهیونیستی فقط از مذاکرات برای ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی و تجاوز بیشتر استفاده می کند.
وی با محکوم کردن سکوت و بی تفاوتی بسیاری از کشورهای اسلامی در برابر کشتار مردم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد باید مسلمانان برای بازیافتن عزت خود در برابر این رژیم جنایتکار متحد شوند.
این فعال سیاسی، روز قدس را بهترین فرصت برای اعتراض به جنایت های رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد بنیانگذار جمهوری اسلامی با اقدام هوشمندانه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از فراموشی مساله فلسطین جلوگیری کردند.
وی، مخالفت با ظالم و طرفداری از مظلوم را یکی از اصول اولیه دین اسلام دانست و تصریح کرد بی تفاوتی در برابر رژیم صهیونیستی گناه بزرگی است.
مولانا مولایی با اشاره به شرکت گسترده مسلمانان هند در راهپیمایی روز قدس سال های گذشته خاطرنشان کرد امروز نیز همانند سالهای قبل مردم شهرهای مختلف با حضور در راهپیمایی روز قدس به جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اعتراض می کنند.
امام خمینی (ره) درسال 1358 ،یکسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،آخرین جمعه ماه رمضان را بعنوان روز قدس نامگذاری کردند تا صدای مظلومیت ملت بی دفاع فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.
*آساق*1600
کد N1322418

وبگردی