آفتاب
' روز قدس؛ روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین '

ضیافت افطار سفارت ایران در پاکستان به مناسب روز جهانی قدس برگزار شد

ضیافت افطار سفارت ایران در پاکستان به مناسب روز جهانی قدس برگزار شد

اسلام آباد - ایرنا - شب گذشته و مناسبت روز جهانی قدس، تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی، دینی، علمی و رسانه ای پاکستان و نیز جمعی از دیپلمات های کشورهای اسلامی مقیم اسلام آباد در مراسم ضیافت افطار که به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شرکت کردند.

'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن خیرمقدم به میهمانان شرکت کننده در این ضیافت، از توجه مردم مسلمان و دولت پاکستان به مسئله فلسطین و حمایت از فلسطینیان قدردانی کرد.
شرکت کنندگان در این مراسم نیز ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اتخاذ مواضع قاطع ضدصهیونیستی در تمام مجامع بین المللی و منطقه ای، مراتب حمایت و همدلی خود را با مردم ستم دیده فلسطین اعلام کردند.
علاوه بر ایرانیان مقیم و روسا و کارکنان نهادهای مختلف ایرانی در اسلام آباد، مشاهد حسین نماینده ارشد مجلس سنای پاکستان، علامه سید ساجد علی نقوی رهبر حزب تحریک اسلامی، علامه امین شهیدی معاون دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین و دیپلمات ها و نمایندگان برخی کشورهای اسلامی از جمله شخصیت های شرکت کننده در این مراسم بودند.
هنردوست طی سخنانی در این مراسم، گفت: روز جهانی قدس نه تنها روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام همبستگی با آنان است ، بلکه روز نمایش وحدت جهان اسلام در برابر ظلم ها و ستم هایی است که علیه ملت مظلوم جهان از جمله مردم فلسطین صورت می گیرد.
وی افزود: امروز غزه و مردم مظلوم این سرزمین همچنان تحت محاصره هستند. مردم غزه برای تهیه ضروری ترین و اولیه ترین مایحتاج خود در رنج هستند و دست یاری به سمت برادران مسلمان خود در کشورهای اسلامی دراز کرده اند.
هنردوست اظهار داشت: درد و رنج هایی که مردم فلسطین دهها سال است گرفتار آن هستند، نوعی از تروریسم است. امروز جهان بطور گسترده گرفتار تروریسم است و برخی قدرت ها از تروریسم حمایت می کنند و با تقسیم بندی این پدیده شوم به تروریسم خوب و تروریسم بد، از جنایاتی که این گروه ها مرتکب می شوند، حمایت می کنند وآنان را انجام اقدامات تروریستی دیگر تشویق می کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما جوامع و کشورهای اسلامی مسئولیت داریم که متحدتر باشیم و به هم نزدیک تر شویم به گونه ای که مردم مظلوم فلسطین احساس تنهایی نکنند. نمی توان ادعای مسلمانی کرد و نسبت به رنج گروهی از مسلمانان در فلسطین یا هرجای دیگر بی تفاوت بود.
آساق**1723
کد N1322388

وبگردی