آفتاب

قدر دانی سفیر ایران در صربستان از تیم ملی دانش آموزان کشورمان در بلگراد

قدر دانی سفیر ایران در صربستان از تیم ملی دانش آموزان کشورمان در بلگراد

بلگراد- ایرانا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ضیافت افطاری که شامگاه پنجشنبه در سفارت ایران در بلگراد برگزار شد از تیم ملی دانش آموزان کشورمان برای پنج پیروزی پی در پی در چارچوب بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی والیبال دانش آموزان جهان در صربستان قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، «مجید فهیم پور» در این مراسم که پس از نماز جماعت، قرائت قرآن کریم و دعای پر فیض کمیل در سفارت کشورمان در بلگراد برگزار شد ، با اشاره به درخشش تیم ملی دانش آموزان ایران ، از آنها قدر دانی و این سرافرازی و سر بلندی را نشانه همت و شایستگی ورزشکاران، مربیان و دیگر اعضای تیم ملی دانش آموزان ایران اسلامی بر شمرد.
فهیم پور همچنین در ادامه افزود:این پیروزی ها در پرتو ایمان و اراده راسخ ورزشکارانمان همچنیان با عزت و افتخار ادامه خواهد داشت.
سفیر کشورمان در این ضیافت افطاری با اشاره به اینکه جامعه ایران در مسیر تحرک سالم و با نشاط برای سلامت جسم و جان خود قرار دارد، گفت: ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی خلق افتخارات ملی و معرفی هویت و فرهنگ ایران اسلامی به دنیا است بخصوص ورزش‌هایی که با اخلاق توأم باشد، بزرگترین تبلیغ برای یک ملت به شمار می رود.
وی همچنین برای تیم ملی دانش آموزان کشورمان در ادامه مسابقات جهانی دانش آموزان در صربستان آرزوی پیروزی کرد و آمادگی سفارت و دیگر نهادی های ایرانی برای هم یاری و کمک به تیم ملی ایران جهت رفع مسائل احتمالی کنسولی و یا دیگر مسائل اعلام کرد.
در این مراسم افزون بر سفیر، اعضای تیم ملی دانش آموزان، کارکنان سفارت، رایزنی فرهنگی، مدرسه سفارت ایران در بلگراد و همچنین شیعیان صربستانی حضور داشتند.
تیم ملی دانش آموزان ایران در این دور از مسابقات تا کنون تمامی پنج مسابقه انجام شده خود با حریفانشان را بدون حتی یک ست شکست با موفقیت به پایان برد.
این تیم در رقابت های دور اول مسابقات بین المللی دانش آموزان که در روز های یکشنبه و دوشنبه بر گزار شد در گروه D با ارمنستان، دانمارک و آلمان هم گروه بود و در تمام بازی ها با نتایج 2 بر هیچ بر این سه کشور غلبه کرد.
در روز سه شنبه نیز در مرحله یک هشتم با نتیجه 2 بر صفر توانست تیم ملی برزیل و روز پنجشنبه با پیروزی بر تیم ملی دانش آموزان چین تایپه به دور نیمه نهایی این مسابقات راه یافت.
بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال دانش آموزان جهان از ششم تا 13 تیر ماه با حضور 32 تیم دانش آموزی پسر و 32 تیم دانش آموزی دختر از 36 کشور مختلف جهان در بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود.
اروپام**436**1579
کد N1322373

وبگردی