آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران - ایرنا- روحانی: دولت یازدهم پشتیبان و در کنار اصحاب فرهنگ و هنر است/ لاریجانی: اگر غربی ها موضوع هسته ای را به گونه دیگری مطرح کنند، توافق بهم خواهد خورد/ دعوت احزاب و گروه های مختلف برای حضور گسترده مردم در روز جهانی قدس/ مسکو با ورود ناتو به بحران سوریه مخالفت کرد/ رژیم صهیونیستی دستور تخریب خانه فلسطینی مجری عملیات الخلیل را صادر کرد /از جمله عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
***********
** تهران- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، دولت یازدهم را پشتیبان و در کنار اصحاب فرهنگ و هنر دانست و تاکید کرد: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در خط مقدم معرفی ایران متمدن و فرهنگ دوست به جهان هستند و همه باید دست به دست هم برای ایرانی قدرتمند، توسعه یافته و پرافتخار تلاش کنیم.
** تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی با هشدار به غربی ها گفت: اگر غربی ها بخواهند موضوع هسته ای را به گونه ای دیگر مطرح کنند، توافق بهم خواهد خورد.
** تهران- ایرنا- آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، در آستانه روز جهانی قدس در بیانیه‌ای امت اسلامی و همه آزادگان جهان را به وحدت جهت نابودی رژیم صهیونیستی فراخواند.
** تهران- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت فرا رسیدن روز قدس و با عنوان «قدس متعلق به مسلمانان است» نوشت: فردا بار دیگر، روز قدس، صدای مظلومیت ملت فلسطین را فریاد خواهد زد تا سلطه گران بدانند تا پیروزی و احقاق حق این مردم ستم دیده، مقاومت و ایستادگی ادامه خواهد داشت.
** اراک- ایرنا- استاندار مرکزی اصلاح اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم را مهمترین دغدغه دولت تدبیر و امید و نظام اسلامی دانست و گفت: برقراری یارانه از سوی دولت قبل، هم مردم و هم دولت را فقیر کرد.
** بیروت – ایرنا - « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان تاکید کرد:عجیب نیست که هرگاه به راه آزادسازی فلسطین و قدس از چنگال دشمن صهیونیستی نزدیک می شویم، توطئه ها و فتنه ها بین امت یکپارچه اسلامی افزایش می یابد و اکنون تروریست های تکفیری با جنایت های تروریستی در مناطق مختلف درصدد فتنه انگیزی هستند.

اخبار خارجی
***********
** بیروت – ایرنا - شیخ «حسین محمد قاسم» رئیس شورای علمای فلسطین در لبنان تاکید کرد:عادی سازی روابط برخی دولت های عربی با رژیم اشغالگر اسرائیل، خنجرمسمومی است که بر پشت نیروهای مجاهد و مقاوم فلسطین در رویاروئی با دشمن صهیونیستی وارد می شود.
** تهران – ایرنا - «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا که پیش از این سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو را یک سازمان منسوخ شده خوانده بود، از طرح ورود نظامیان ناتو به میدان مبارزه با داعش استقبال کرد.
** پکن - ایرنا - کره جنوبی در واکنش به آنچه اقدامات تحریک آمیز و تهدیدهای فزاینده از جانب کره شمالی خواند، به نیروهای نظامی خود اعلام آماده باش داد.
** تهران- ایرنا- دبیرکل جنبش انصارالله یمن تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس را انتخابی موفق برشمرد و گفت: روز جهانی قدس اهمیت بسیار زیادی برای مسلمانان و اعراب دارد.
** مسکو - ایرنا - «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در گفت و گویی تلفنی در باره مساله قره باغ و آخرین وضعیت این منطقه و اقدامات برای حل و فصل این مناقشه رایزنی و تبادل نظر کردند.
** تهران- ایرنا- جان ریچاردسون فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه با ارائه گزارش تحقیقات انجام شده درباره حادثه دستگیری ملوان های آمریکایی در آب های خلیج فارس، اعلام کرد که نه تنها در طراحی عملیات اشتباه های فاحش بسیاری صورت گرفته، بلکه ملوانان بیش از آنچه که باید به نیروی های ایران اطلاعات داده اند.
** برلین - ایرنا - یک قطار سریع السیر مسافری در نزدیکی شهر هانوفر آلمان از بیم حمله تروریستی متوقف شد.
** مسکو- ایرنا- روسیه اعلام کرد به عنوان همپیمان نظامی دمشق که منطبق با قوانین و مقررات بین المللی در سوریه اقدام می کند، با هرگونه عملیات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک این کشور مخالف است.
** نیویورک-ایرنا- میت رامنی سیاستمدار جمهوری خواه آمریکا با رد احتمال حمایت خود از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها گفت: ترجیح می دهد به جای رای دادن به دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه به همسرش که در قیاس گزینه ایده آلی برای این سمت محسوب می شود، رای دهد.
شبد** 3404
کد N1322310

وبگردی