آفتاب

رویدادهای سوریه در یک نگاه/ پنجشنبه 10 تیرماه

رویدادهای سوریه در یک نگاه/ پنجشنبه 10 تیرماه

تهران- ایرنا- «اسد: غربی ها به دنبال مذاکرات زیرمیزی با ما هستند »، «مسکو با ورود ناتو به بحران سوریه مخالفت کرد»، « دمشق خواستار برگزاری مجدد نشست وزیران دفاع، ایران، سوریه و روسیه شد »و «هلاکت بیش از 100 تروریست در حلب سوریه»، مهم ترین رویدادهای روز پنجشنبه سوریه را تشکیل می دهند.

- روسیه اعلام کرد به عنوان همپیمان نظامی دمشق که منطبق با قوانین و مقررات بین المللی در سوریه اقدام می کند، با هرگونه عملیات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک این کشور مخالف است.
- وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد، این کشور مخالف راه حل نظامی در سوریه است و از عناصر تشکیل دهنده این کشور حمایت می کند.
- سفیر روسیه در سوریه اعلام کرد: دمشق خواهان برگزاری مجدد نشست وزیران دفاع جمهوری اسلامی ایران، سوریه و روسیه است که دور اول آن در تهران برگزار شد.
- بیش از یکصد تن از عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی «جیش الفتح» در پی درگیری با نیروهای ارتش سوریه در ریف حلب کشته شدند.
-رییس جمهوری سوریه گفت: مسؤولان غربی با اینکه در سخنرانی های سیاسی به ما حمله می کنند، به دنبال مذاکرات زیرمیزی و پنهانی با ما هستند.
- ارتش سوریه با ناکام گذاشتن هجوم همه جانبه تروریست ها با نام «معرکه یرموک» در حومه لاذقیه شکست سنگینی را بر آنها تحمیل کرد.
- مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه با اعلام اینکه پیمان ترک مخاصمه در تمامی استان های این کشور جز مناطق تخت اشغال داعش و جبهه النصره برقرار شده است، اعلام کرد: گروه های جیش الاسلام و جبهه النصره برای به شکست کشاندن آتش بس چند ماهه در سوریه تلاش می کنند.
- استفان دمیستورا فرستاده سازمان ملل در امور سوریه گفت: کمک های انسانی به مناطق تحت محاصره سوریه همچنان ناکافی است.
- «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش، یک آلمانی تبار را به فرماندهی نظامی نینوا منصوب کرد.
خاورم**9363**3404
کد N1322198

وبگردی