آفتاب

پوتین: سرنوشت سوریه آینده کشورهای منطقه را مشخص خواهد کرد

پوتین: سرنوشت سوریه آینده کشورهای منطقه را مشخص خواهد کرد

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که سرنوشت سوریه، آینده کشورهای منطقه را مشخص خواهد کرد و ارتش و دستگاه دیپلماسی روسیه به تداوم بقای نظام سوریه کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «ولادیمیر پوتین» خاطر نشان کرد که سرنوشت جنگ با داعش در سوریه مشخص خواهد شد و جنگ علیه تروریسم نیازمند هم افزایی تلاش های تمامی طرف هاست.

پوتین در جریان سخنرانی خود در جمع سفرای روسیه در کشورهای دیگر تصریح کرد که «تروریسم بزرگترین خطری است که امنیت بین المللی را تهدید می کند و برای تحقق اهداف خود حتی به سلاح شیمیایی هم متوسل می شود.»

وی تاکید کرد که حل و فصل نهایی منازعه سوریه هنوز دور از دسترس است، اما تجربه ماه های اخیر در زمینه همکاری و مشارکت جمعی نشان داده است که هم افزایی تلاش ها در زمینه جنگ علیه تروریسم، بهترین راه مقابله با تروریسم و خطرات دیگر است. پوتین افزود روسیه در همین راستا، بارها خواستار تشکیل جبهه مشترک برای جنگ با تروریسم شده است.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود درباره عضویت ایران در سازمان شانگهای هم اظهار داشت که «پس از عضویت پاکستان و هند، الان نوبت ایران است که در این سازمان عضو شود.» وی ابراز امیدواری کرد که ایران عضوی از مجموعه بزرگ مشارکت در منطقه اوراسیا شود.

کد N1322165

وبگردی