آفتاب

رییس جمهوری روسیه در باره تروریسم شیمیایی به غرب هشدار داد

رییس جمهوری روسیه در باره تروریسم شیمیایی به غرب هشدار داد

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دو روز پس از حمله های تروریستی به فرودگاه آتاتورک استانبول در ترکیه که 42 کشته و حدود 150 زخمی برجای گذاشت، گفت: تروریست ها سلاح شیمیایی دارند و پیش بینی اینکه ضربه بعدی آنها کجا خواهد بود، دشوار است، ولی چنین اقدامی نمی تواند فقط محدود به منطقه باشد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین امروز (پنجشنبه) در دیدار با سفیران و رییسان نمایندگی های این کشور در خارج از روسیه، با اشاره به خطرهای فعالیت تروریست ها در خاورمیانه و جهان گفت: نتیجه جنگ با داعش در سوریه روشن می شود و این گروه تروریستی تمام تروریست ها را برای تعرض به جهان اسلام گرد خود آورده است.
به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، وی افزود: سوریه اکنون در کانون مبارزه با تروریسم قرار گرفته و بزرگنمایی نیست اگر بر این نکته تاکید شود که آینده خاورمیانه تا حد زیادی به سرنوشت این کشور بستگی دارد.
پوتین همچنین اظهار کرد: تا حل و فصل اوضاع سوریه، فاصله زیادی وجود دارد و خواسته روسیه مبنی بر تشریک مساعی برای ایجاد جبهه واحد ضد تروریستی، می تواند با موفقیت در برابر تروریسم و چالش هایی که این پدیده فراروی بشریت قرار داده است، می تواند زمینه مبارزه موفق را فراهم کند.
وی در در پایان گفت: علاقه مند به همکاری نزدیک در امور مختلف بین المللی و در شرایط برابر با واشنگتن هستیم، اما رویکرد آن گروه از سیاستمداران آمریکایی که معتقدند خود می توانند در مورد مسائل مربوط به همکاری با روسیه تصمیم بگیرند و در عرصه های دیگر فشار وارد کنند را قابل قبول نمی دانیم.
اروپام*391** 1516
کد N1321931

وبگردی