آفتاب
سراب حقوق بشر آمریکایی/ ۶

فلاحت پیشه: دولت، سه قانون مصوب مجلس علیه آمریکا را پیگیری کند

فلاحت پیشه: دولت، سه قانون مصوب مجلس علیه آمریکا را پیگیری کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به راهبرد دولت آمریکا برای بحران‌آفرینی در ایران، خواستار اجرای سه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در این زمینه، توسط دولت شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تلاش دولت آمریکا برای تداوم اقدامات خصمانه و ضد بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های مختلف، اظهار داشت: راهبرد آمریکا در قبال ایران، مبتنی بر بحران است.

وی در توضیح این نکته گفت: آمریکایی‌ها همواره تلاش می‌کنند تا هر کشوری که از قلمروی استراتژیک آنها خارج شده است، هیچ‌گاه روی امنیت را نبیند، مگر زمانی که به قلمروی استراتژیک آنها پناه ببرند؛ لذا بحران‌سازی آمریکایی‌ها برای ایران ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی تحولات رخ داده میان ایران و آمریکا در سال‌های اخیر به ویژه در رابطه با مذاکرات هسته‌ای، گفت: این تحولات و کوتاه آمدن آمریکایی‌ها برای مذاکره نشان می‌دهد که سیاست بحران‌آفرینی آنها در قبال ایران نتیجه نداشته است، اما در عین حال به معنای کنار گذاشتن راهبرد بحران‌آفرینی هم نیست.

فلاحت‌پیشه در ادامه با بیان اینکه دولت ایران در دوره‌های مختلف برای پیگیری حقوق ملت ایران در برابر آمریکا کوتاهی کرده است، به سه مصوبه مجلس در ۱۰ سال اخیر اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی تاکنون سه قانون «الزام دولت به پیگیری حقوق ایرانیان قربانی جنگ شیمیایی»، «الزام دولت به پیگیری حقوق ۱۷ هزار شهید ترور» و «الزام دولت به پیگیری حقوق ایرانیانی که حقوق آنها توسط آمریکا نقض شده است» را تصویب کرده است.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری اجرای این سه قانون، ادامه داد: برای قانون اول، سالانه یک میلیارد تومان در مجلس هفتم بودجه گذاشته شد اما این مبلغ هر سال برگشت می‌خورد، چون عزمی برای پیگیری آن نبوده است، اما در طرف مقابل می‌بینیم که به راحتی از اموال ما برداشت می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به همین دلیل است که ما طرح تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری را به هیات رئیسه مجلس تحویل دادیم و معتقدم کمیسیون امنیت ملی برای اینکه درگیر روزمرگی‌های کمیسیون امنیت ملی در مجلس قبلی نشود، باید پیگیری مصوبات قبلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

کد N1321819

وبگردی