آفتاب

جزییات شکست سنگین تروریست ها در حومه لاذقیه

جزییات شکست سنگین تروریست ها در حومه لاذقیه

دمشق - ایرنا - ارتش سوریه با ناکام گذاشتن هجوم همه جانبه تروریست ها با نام «معرکه یرموک» در حومه لاذقیه شکست سنگینی را بر آنها تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از دمشق، در چند روز گذشته به دستور طرف های خارجی و به منظور کاهش فشارها بر تروریست های موجود در حومه شمالی و جنوبی حلب، شمار زیادی از تروریست ها برای حمله به مواضع ارتش سوریه در حومه لاذقیه تجهیز و ساماندهی شدند.
این تروریست ها که بیشتر از اعضای گروهک های تروریستی النصره، احرارالشام، انصارالشام، جیش العزه، جیش التحریر، اجناد القوقاز، حزب ترکستانی، تیپ های یکم و دوم ساحلی بودند از همه محورها به مواضع ارتش سوریه در حومه لاذقیه هجوم بردند.
شدیدترین و سنگین ترین حمله و درگیری ها از محور «کنسبا» بود و بیش از 750 تروریست مجهز به انواع تجهیزات و اسلحه و با پشتیبانی توپخانه ای از سمت شهرک های الناجیه، بداما و کنده به نیروهای ارتش دراین منطقه حمله کردند.
حمله گسترده نیروهای پیاده تروریست ها از همزمان با آتش پرحجم دهها تک تیرانداز، موشک های ضد زره تاو، کورنت و تیروریست های انتحاری آغازشد.
این هجوم گسترده با مقاومت نیروهای ارتش سوریه دفع شد و تروریست ها متحمل خسارت های فراوانی شدند.
با برخورد یک خمپاره ارتش سوریه به محور نخشبا یک تروریست انتحاری به نام «ابوالعلاء السلقینی» و سه انتحاری دیگر منفجر شد و سه تروریست دیگر عضو انصارالشام نیز به همراه آن ها به هلاکت رسیدند.
رسانه های سوری به نقل از منابع میدانی اعلام کردند که در این حمله یک نظامی ترکیه با درجه سرگرد معروف به «ابوالحسن الترکی» که مسئولیت فرماندهی تروریست ها در زیر پرچم انصارالشام را برعهده داشت، کشته شد که جنازه او را با کیسه به ترکیه بازگرداندند.
آدم الشیشانی (چچنی) فرمانده نظامی اجنادالشام، ابوهاجرالبنشی ازفرماندهان جبهه النصره، ابولیلی کفرنبل از فرماندهان گروهک تروریستی احرارجبل الزاویه، عبدالرحمن کالاک تبعه ترکیه از حزب ترکستانی، الفاروق الصفدی از فرماندهان جبهه النصره، ابومصعب التونسی از سران جیش التحریر و ابوالعلا السلقینی از مهمترین تروریست های کشته شده در این هجوم ناکام هستند.
در این حمله بسیاری از تجهیزات سبک و سنگین تروریست ها نیز منهدم شد.
**6116**1663**
کد N1321777

وبگردی