آفتاب

ائتلاف ملی عراق اقدامات بحرین را ظالمانه و ادعاهای عادل الجبیر را غیرواقعی خواند

ائتلاف ملی عراق اقدامات بحرین را ظالمانه و ادعاهای عادل الجبیر را غیرواقعی خواند

بغداد - ایرنا - ائتلاف ملی بزرگترین فراکسیون در پارلمان عراق که دولت را در اختیار دارد، با ظالمانه خواندن اقدامات اخیر دولت بحرین در سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم، ادعاهای عربستان سعودی در باره تشکیلات مردمی «الحشد الشعبی» را غیر واقعی و دخالت در امور داخلی عراق دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فراکسیون ائتلاف ملی شامگاه چهارشنبه بعد از نشستی که در منزل شخصی «ابراهیم الجعفری» رییس ائتلاف و وزیر خارجه عراق برگزار شد و «حیدر العبادی» نخست وزیر نیز در آن حضور داشت، در بیانیه ای تاکید کرد که ادعاهای وزیر خارجه عربستان درباره تشکیلات مردمی الحشد الشعبی غیر واقعی است و دخالت آشکار در امور داخلی عراق به شمار می رود.
بیانیه که امروز (پنجشنبه ) در بغداد منتشر شده، خاطر نشان کرده است که ادعاهای «عادل الجبیر» بخشی از حملات رسانه ای است که می خواهد پیروزی های بزرگ ملت عراق را در فلوجه علیه گروه تروریستی داعش، تحت الشعاع قرار دهد.
وزیر خارجه عربستان دیروز( سه شنبه ) ادعا کرد که تشکیلات مردمی الحشد الشعبی یک گروه شبه نظامی فرقه ای است و خواستار انحلال این تشکیلات مردمی ضد تروریسم شد.
این اظهار نظر الجبیر با واکنش تند شخصیت ها و نخبگان سیاسی عراقی مواجه شده تا جایی که حتی نخست وزیر و وزارت خارجه عراق علیه آن موضع گرفتند و این ادعاها را محکوم و آن را مصادق دخالت در امور داخلی عراق برشمردند.
ائتلاف ملی همچنین نسبت به اقدامات ظالمانه رژیم بحرین در سلب تابعیت از آیت الله شیخ «عیسی قاسم» عالم برجسته دینی بحرین ابراز نگرانی کرده و خواستار تجدید نظر دولت بحرین در تصمیماتش شده است.
ائتلاف ملی در بیانیه اش همچنین بر ضرورت از سرگیری جلسات پارلمان و پیگیری مسئله اصلاحات و بهبود خدمات به شهروندان همسو با پیروزی های نظامی بر داعش و تقویت انسجام سیاسی در داخل عراق تاکید کرده است.
خاورم *4*353*1770*1663**
کد N1321751

وبگردی