آفتاب

نابغه قرآنی9ساله ایران میهمان مسلمانان روسیه

نابغه قرآنی9ساله ایران میهمان مسلمانان روسیه

مسکو- ایرنا- حنانه خلفی نابغه قرآنی 9 ساله ایرانی که به مناسبت ماه مبارک رمضان میهمان مسلمانان روسیه شده، افزون بر حضور در مسجد شیعیان مسکو در مساجد داغستان نیز در جمع روحانیون، طلاب و مردم در برنامه همدمی با قرآن و نماز شرکت می کند.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه شب در مراسم محفل انس با قرآن در حسینیه سازمان دینی شیعیان مسکو پایتخت روسیه که با حضور جمعی از نخبگان و قاریان قرآنی جمهوری اسلامی از جمله حنانه خلفی برگزار شد، افزون بر اجرای برنامه های مربوط به قرآن کریم، به پرسش های حاضران در باره دامنه آموزش های دینی و قرآنی و همچنین جایگاه کتاب الهی در نظام آموزشی ایران پاسخ داده شد.
همچنین در این مراسم که علی خشنود قاری ممتاز بین المللی نیز حضور داشت، حافظ 9 ساله قرآن کریم پس از تلاوت ترتیل آیات کتاب الهی به پرسش های تخصصی و کارشناسی قرآنی و دینی روحانیون و طلاب حاضر در مسجد پاسخ داد که سبب تشویق شد.
همچنین براساس برنامه اعلام شده، حنانه خلفی که همراه پدرش به دعوت جامعه شیعیان روسیه برای اجرای برنامه های مختلف قرآنی به این کشور دعوت شده، در برخی مساجد جمهوری داغستان در ساحل شمال غربی دریای خزر که بزرگترین جامعه متمرکز شیعی روسیه را دارد نیز میهمان نشست های انس با قرآن و نماز خواهد بود.
حنانه خلفی دارنده رتبه اول حفظ سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از چهار سالگی فراگیری را آغاز کرده، صاحب اثر تلاوت ترتیل کل قرآن است.
وی صوت و تجوید قرآن کریم را نزد اساتید مختلفی از جمله اخوان، بحرالعلوم و سبزعلی آموخته و به شیوه استاد منشاوی تلاوت می کند.
اروپام 391 ** 1516
کد N1321331

وبگردی