آفتاب

مدیر سیا : حمله استانبول قطعا نشان از حمله داعش دارد

مدیر سیا : حمله استانبول قطعا نشان از حمله داعش دارد

تهران - ایرنا - جان برنان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی امریکا ( سیا ) می گوید که حمله انتحاری به فرودگاه آتاتورک ترکیه قطعا ' نشان ' از حمله داعش دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، هیچ گروهی مسئولیت حمله روز سه شنبه را که 41 کشته و 239 زخمی بر جای گذاشت ، به عهده نگرفته است.
برنان روز چهارشنبه گفت :' حملات نفرت انگیز دیروز در فرودگاه بین المللی استانبول که ده ها کشته بر جای گذاشت و بسیاری را زخمی کرد به طور قطع نشان از شرارت داعش دارد. '
شاهدان عینی صحنه های ترس و وحشت در فرودگاه را توصیف کرده و گفته اند که حمله به فرودگاه آتاتورک یکی از شلوغ ترین فرودگاههای اروپا ، با تیراندازی شروع و با منفجر شدن مهاجمان با استفاده از کمربندهای انفجاری ختم شده است .
این حمله به دنبال بمب گذاری های انتحاری داعش در ماه مارس در فرودگاه و متروی شهر بروکسل انجام شده که 32 کشته برجای گذاشته بود.
برنان گفت : گروه داعش معمولا مسئولیت حملات ترکیه را به عهده نمی گیرد تا بتواند پیامی به دولت ترکیه بفرستد و در عین حال شانس بالقوه خود در آینده را برای به خدمت گرفتن نیروی مورد نیاز در این کشور از دست ندهد.
جاسوس ارشد امریکا افزود : گروه داعش ممکن است در حال طرح ریزی حمله مشابهی در خاک امریکا باشد.
وی گفت :' اگر کسی فکر کند که سرزمین امریکا یک سرزمین کاملا بسته به روی آنها است. من با این عقیده مخالفت خواهم کرد و در مقابل آن خواهم ایستاد . '
پیشتر طی ماه جاری یک مرد مسلح 49 نفر را در یک کلوپ شبانه در فلوریدا کشت که این مرگبارترین حمله در خاک امریکا از یازدهم سپتامبر 2001 بود.
این تیرانداز که عمر متین نام داشت هنگام حمله قول وفاداری به داعش داده بود.
شبک ** 1403 **1917
کد N1321157

وبگردی