آفتاب
در پیام تسلیت به رییس مجلس ملی ترکیه؛

لاریجانی: تروریسم تکفیری امنیت ملت های مسلمان را در معرض تهدید قرار داده است

لاریجانی: تروریسم تکفیری امنیت ملت های مسلمان را در معرض تهدید قرار داده است

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی، واقعه تروریستی فرودگاه بین المللی استانبول را به «اسماعیل قهرمان» رئیس مجلس ملی جمهوری ترکیه تسلیت گفت و تاکید کرد: تروریسم تکفیری امنیت ملت های مسلمان را در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، متن پیام به شرح زیر است:
'بسم الله الرحمن الرحیم'
جناب آقای اسماعیل قهرمان
رئیس محترم مجلس ملی جمهوری ترکیه
السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
با کمال تأسف از جان باختن جمعی از هموطنانتان در واقعه تروریستی فرودگاه بین المللی استانبول در این ماه سعید مطلع شدم. اینجانب ضمن بیان تسلیت و تأثر عمیق خود از این واقعه غم انگیز و محکوم ساختن این اقدام تروریستی مایلم مراتب همدردی خود را با خانواده های مصیبت دیده، جنابعالی و نمایندگان محترم پارلمان و دولت و ملت کشور دوست و برادر جمهوری ترکیه ابراز دارم.
امروزه پدیده شوم تروریسم تکفیری و افراطی گری امنیت و آرامش ملت ها به ویژه ملت های مسلمان را در معرض تهدید قرار داده است و مبارزه با آن منوط به اتخاذ سازوکارهای همه جانبه به ویژه امنیتی، سیاسی و فرهنگی در سطح منطقه و جهان است.
بر این باورم رشد و گسترش این پدیده شوم در منطقه ما ناشی از سیاست های رژیم اشغالگر قدس و قدرت های سلطه جوی جهانی برای تثبیت اشغال سرزمین های فلسطینی، پایمال ساختن حقوق مردم مظلوم فلسطین و تضعیف جهان اسلام است اما بی تردید موعد نابودی صهیونیسم نزدیک خواهد بود.
سلامتی و موفقیت روزافزون جنابعالی را از خداوند منان خواستارم.
سیام **6084 ** 2023
کد N1320921

وبگردی