آفتاب

دانش آموزان ایران و استرالیا با کمک فناوری نوین به کشورهای یکدیگر سفر کردند

دانش آموزان ایران و استرالیا با کمک فناوری نوین به کشورهای یکدیگر سفر کردند

کوالالامپور – ایرنا - دانش آموزان ایرانی و استرالیایی در نخستین چالش طراحی جهانی با نرم افزاری تحت عنوان 'سازنده امپراطوری' به طراحی بخش های مهمی از کشور خود پرداختند و آن را به همتایان خود معرفی کردند.

به گزارش ایرنا، دانش آموزان کلاس پنجم مدرسه 'نیما' در تهران و دانش آموزان کلاس ششم از کالج مایکل در 'آدلاید' استرالیا به عنوان یک حس سنتی با یکدیگر رقابت نکردند، بلکه آنها از مهارت های طراحی خود برای نشان دادن جنبه های مختلف کشورهای خود به خارجیان بهره بردند.
براساس گزارش روز چهارشنبه تارنمای صنعت چاپ سه بعدی، دانش آموزان هر دو مدرسه با مدل های ساده کار خود را آغاز کردند و ساختمان ها و بناهایی را که کشورشان به دلیل آنها شهرت دارند، برگزیدند.
دانش آموزان ایرانی برج میلاد تهران، قبر کوروش در پاسارگاد، برج گنبد کاووس، برج میلاد تهران و چهل ستون اصفهان را به عنوان آثار برگزیده کشور انتخاب کردند.
دانش آموزان استرالیایی نیز پل 'سیدنی هاربر'، 'زمین کریکت ملبورن'، ساختمان پارلمان استرالیا در کانبرا، برج 'سنتر پوینت' در سیدنی، آناناس غول پیکر در کوئینزلند، و ورودی 'لونا پارک' ملبورن را طراحی کردند.
این دانش آموزان پس از انجام انتخاب های خود، نرم افزار طراحی سه بعدی ' سازنده امپراطور' را با هدف ساخت اماکن مشهور در کشور خود دریافت کردند. هدف از این یادگیری کودکان در مورد تاریخ و معرفی فرهنگ خود به سایر ملت ها بود.
در این جلسه از دانش آموزان خواسته شد بیشترین تلاش را برای طراحی هرچه بهتر این اماکن به کار گیرند و پس از طراحی این بناها، برخی بناهای استرالیا، هزاران کیلومتر دورتر توسط دانش آموزان تهرانی به صورت سه بعدی چاپ شد و دانش آموزان آدلایدی نیز طراحی دانش آموزان ایرانی را چاپ کردند.
دانش آموزان این دو مدرسه سپس با حضور در یک برنامه تصویری به سئوالاتی که دانش آموزان هر دو مدرسه داشتند، پاسخ گفتند. آرامگاه باستانی کوروش برای استرالیایی ها بسیار جالب بود و 'لونا پارک' استرالیا نیز مورد استقبال دانش آموزان ایرانی قرار گرفت.
استفاده از چاپگرهای سه بعدی در حال تبدیل شدن به بخشی از کلاس های درس دانش آموزان است که به واسطه آنها با جنبه هایی از فرهنگ کشورهای دیگر آشنا می شوند که امکان آن برای والدین آنها وجود نداشته است.
اقداماتی از این قبیل، گام های عظیمی هستند که در مسیر درست برداشته شده اند. اگر چاپگرهای سه بعدی می توانند باعث نزدیکی بیشتر دانش آموزان ایرانی و استرالیایی شوند، بنابراین امکان متحد کردن کودکان در سراسر جهان نیز وجود دارد.
آساق**241**1611
کد N1320820

وبگردی