آفتاب
سیاستمدار اهل سنت عراق:

اجازه ندهیم عربستان عادی سازی روابط با اسراییل را به رویه تبدیل کند

اجازه ندهیم عربستان عادی سازی روابط با اسراییل را به رویه تبدیل کند

بغداد-ایرنا- دبیرکل جنبش سیاسی 'النهرین' و عضو سابق پارلمان عراق به مناسبت سالروز جهانی قدس و تلاش برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با اسراییل گفت که نباید به عربستان سعودی اجازه دهیم عادی سازی روابط با دشمن را به رویه تبدیل کند.

'مشعان السعدی' گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود که بعد از تلاش برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی برای برقراری روابط با دشمن اسراییلی، ما به عنوان ملت های عربی و اسلامی موظف هستیم نسبت به این توطئه ها و خطرات هشدار دهیم و نگذاریم این مناسبات به رویه تبدیل شود.
وی ادامه داد که در این راستا جنبش سیاسی اهل سنت النهرین، کنفرانسی با حضور نمایندگان 11 کشور عربی در جولای آینده در بغداد برگزار می کند و نسبت به خطرات و تهدیدهای چنین اقداماتی موضع گیری می کند.
مشعان السعدی اضافه کرد: اغلب حاضران در این کنفرانس از نمایندگان تشکل های مردم نهاد و سیاسی هستند و مساله عادی سازی روابط با دشمن اسراییلی، تروریسم و تهدیدهای منطقه ای آن را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
وی تاکید کرد که دشمن اول منطقه رژیم اشغالگر اسراییل است و هیچ کس نباید این حقیقت را فراموش کند و ما در این کنفرانس طرحی برای مقابله با دشمنی اسراییلی و تروریسم که مورد حمایت تل آویو است، مطرح خواهیم کرد.
وی شرکت در راهپیمایی های روزجهانی قدس را یک واجب خواند و گفت که همه باید در این گونه حرکت ها شرکت کنند.
خاورم *4*353*1770*1144
کد N1320769

وبگردی