آفتاب

رییس هیات سرمایه گذاری عراق: به آینده توسعه اقتصادی بین ایران و عراق خوشبینم

رییس هیات سرمایه گذاری عراق: به آینده توسعه اقتصادی بین ایران و عراق خوشبینم

بغداد-ایرنا- رییس هیات مستقل سرمایه گذاری، مهمترین نهاد رسمی جذب سرمایه که به طور مستقیم زیر نظر نخست وزیر عراق کار می کند، گفت که افق های همکاری مشترک بین ایران و عراق بسیار گسترده است و به همین دلیل به آینده توسعه اقتصادی بین دو کشور خوشبین هستم.

'سامی الاعرجی' در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته یک توافقنامه سرمایه گذاری با جمهوری اسلامی ایران امضا کردیم که عراق تاکنون مشابه آن را با خیلی از کشورهای عربی امضا نکرده است و آن را در حد خود یک موفقیت بزرگ در گسترش مناسبات اقتصادی دو جانبه می دانیم.
وی اضافه کرد: پیشرفت های خوبی در همه زمینه های همکاری اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور وجود دارد و امیداریم شورای سرمایه گذاران ایران و عراق نیز تاسیس شود تا همه مسائل توسعه و سازندگی را در برگیرد.
سامی الاعرجی تاکید کرد که شخصا به آینده همکاری اقتصادی بین دو کشور خوشبین است زیرا دو کشور، همسایه، مسلمان و دارای مشترکات فراوان هستند و روابط اقتصادی ایران و عراق را به شدت به هم پیوند داده است.
رییس هیات مستقل سرمایه گذاری درعراق گفت که بغداد می تواند در حوزه های اقتصادی و بازرگانی تمامی فرصت های سرمایه گذاری، کار و تجارت را معرفی کند و در طرف مقابل عراق نیز این آمادگی را برای حضور در عرصه های تجاری و اقتصادی ایران دارد.
وی حجم مبادلات تجاری را بین دو کشور در سال گذشته میلادی 14 میلیارد دلار برشمرد و افزود: امیدواریم حجم این مبادلات به بیشتر از این رقم ارتقا یابد، زیرا این ظرفیت در دو کشور وجود دارد.
خاورم *3*353*1770*1144
کد N1320768

وبگردی