آفتاب

وضعیت وخیم ده ها هزار آواره سوری در مرزهای اردن

وضعیت وخیم ده ها هزار آواره سوری در مرزهای اردن

تهران – ایرنا – یک هفته بعد از اینکه منطقه «الرکبان» واقع در مرزهای اردن با سوریه بعد از حمله تروریستی منطقه نظامی اعلام شد، وضعیت انسانی حدود 70 هزار آواره سوری به شدت وخیم شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان های بین المللی در مورد تشدید اوضاع آوارگان منطقه الرکبان واقع در شمال شرق اردن به علت نرسیدن کمک های انسانی به دست آوارگان هشدار دادند.
در همین راستا، شذی المغربی سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت: از زمان حمله تروریستی و اعلام مرزهای شمالی و شمال شرق اردن به عنوان منطقه نظامی، همه کمک های انسانی به آوارگان تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است.
وی گفت: ما در مورد اوضاع آوارگان سوری در مرزها در سایه شرایط سخت جوی و بالا بودن درجه حرارت و توفان های شنی نگران هستیم.
همچنین «رامی عبد الرحمان» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: اوضاع انسانی آوارگان در مرزهای اردن با سوریه بسیار تأسف بار است و نزدیکترین چاه آب به آنها حداقل ده ها کیلومتر فاصله دارد.
بر همین اساس، «هلا شملاوی» سخنگوی صلیب سرخ جهنی در اردن گفت: بحران آوارگان در سایه شرایط دشوار جوی، روز به روز شدت می یابد.
وی هشدار داد که ممکن است آوارگان به علت شرایط ناگوار انسانی مجبور شوند به داخل سوریه بازگردند که در این صورت آنها در مناطق تحت اشغال تروریست های داعش با خطر مرگ مواجه خواهند شد.
حمله تروریستی روز سه شنبه گذشته به نیروهای مرزبانی اردن، در مرز سوریه، هفت مرزبان اردنی کشته و 15 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
بمب گذار انتحاری یک اتومبیل حامل مواد منفجره را به سرعت از مرز سوریه عبور داده و به یک قرار گاه نظامی ارتش اردنکوبید.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.
خاورم**9364**1144
کد N1320756

وبگردی