آفتاب

چین سیاست توسعه اقتصادی همراه با سلاح هسته ای کره شمالی را رد کرد

چین سیاست توسعه اقتصادی همراه با سلاح هسته ای کره شمالی را رد کرد

پکن - ایرنا - «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین گفت که کشورش الگو و سیاست توسعه تسلیحات اتمی کره شمالی توام با پیشرفت و رشد اقتصادی را به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش ایرنا، وی این سخنان را عصر امروز چهارشنبه در ملاقات «هوانگ کیو آهین» نخست وزیر کره جنوبی با وی که در پکن بسر می برد، اعلام کرد.
وی تاکید کرد که چین به شدت با توسعه تسلیحات هسته ای کره شمالی مخالف است و تحریم های بین المللی علیه این کشور را در برنامه هسته ای تسلیحاتی و موشکی بالستیک با دقت و جدیت اجرا می کند.
نخست وزیر کره جنوبی در این ملاقات نیز گفت که اجرای تحریم ها و اعمال فشارها بر کره شمالی برای اینکه این کشور بداند محاسباتش در باره مسائل بین المللی درست نیست، باید ادامه یابد.
وی گفت که کره شمالی تحت همین تحریم ها و فشارها باید به این نتیجه برسد که سیاست ها و محاسبات این کشور نیاز به تغییر دارد.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده که دو طرف در باره استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در کره جنوبی نیز گفت و گو کرده اند اما جزییات این بخش از مذاکرات افشا نشده است.
با این وصف خبرگزاری رسمی شین هوا چین نوشته است که «شی» از کره جنوبی خواسته است تا در باره استقرار این سامانه موشکی مراتب احتیاط را در نظر بگیرد و با دقت موضوع را دنبال کند.
رییس جمهوری چین گفت که انتظار دارد کره جنوبی نگرانی های امنیتی پکن را در جریان استقرار این سامانه موشکی مد نظر قرار دهد.
چین و روسیه دو کشور به شدت مخالف آرایش سامانه موشکی «تاد» در کره جنوبی هستند اما آمریکا تاکید می ورزد که هدف این سامانه فقط مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی است.
نخست وزیر کره جنوبی روز یکشنبه سفر پنج روزه رسمی خود به چین را با حضور در اجلاس تابستانی سالانه داووس در شهر تیان جین در شمال این کشور آغاز کرد.
آساق**231**1597
کد N1320755

وبگردی