آفتاب
اخبار امنیتی عراق؛

پیشروی ارتش عراق به سمت موصل؛ پاکسازی منطقه «تلول الباج»

پیشروی ارتش عراق به سمت موصل؛ پاکسازی منطقه «تلول الباج»

نیروهای ارتش عراق در ادامه پیشروی های خود به سمت موصل موفق شدند منطقه تلول الباج واقع در نزدیکی راه مواصلاتی میان الشرقاط و جنوب موصل را از لوث تروریست ها پاکسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، دستگاه مبارزه با تروریسم عراق یکی از مناطق تحت کنترل تروریست های داعش را در نزدیکی موصل پاکسازی کرد.

بر اساس این گزارش «عبدالغنی الاسدی» فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم در سخنانی در این رابطه گفت: نیروهای امنیتی منطقه «تلول الباج» واقع در نزدیکی راه مواصلاتی میان الشرقاط و جنوب موصل را از لوث تروریست های تکفیری پاکسازی کردند.

وی در ادامه سخنان خود در این راستا افزود: همچنین نیروهای امنیتی یگانی را به حدفاصل ۴ کیلومتری منطقه آزاد شده اعزام کردند تا بمب های کارگذاشته شده در این نقطه را خنثی کنند.

همچنین نیروهای امنیتی در جریان پیشروی خود در عملیات آزادسازی منطقه الشرقاط، به پایگاه نظامی القیاره واقع در جنوب موصل نزدیک شده اند. نزدیکی به این نقطه به نیروهای امنیتی برای آزادسازی شهر موصل در عملیات های بعدی بسیار کمک می کند.

در جریان این درگیری ها شماری از تروریست های تکفیری عضو داعش کشته و زخمی شدند و خسارت های مادی بسیاری هم به این گروه تروریستی وارد شد.

به علاوه نیروهای امنیتی عراق در ادامه پیشروی های خود ۲ خودرو متعلق به گروه تروریستی-تکفیری داعش را در منطقه مخمور واقع در جنوب موصل منهدم کردند که در پی آن ۱۰ عنصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

در همین راستا نیروهای امنیتی عراق که پیش از این با پخش اعلامیه در موصل، ساکنان این منطقه را به ارائه اطلاعات در رابطه با عناصر تروریست فرا خوانده بودند، به معلومات گسترده ای درباره این گروه تکفیری دست یافتند.

کد N1320664

وبگردی