آفتاب

شورای اروپا: یک سوم آوارگان در اروپا کودک هستند

شورای اروپا: یک سوم آوارگان در اروپا کودک هستند

تهران-ایرنا- شورای اروپا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: یک سوم از پناهجویانی که از طریق یونان و ترکیه به اروپا وارد می شوند، کودک هستند.

به نوشته تارنمای رسمی 'شورای اروپا'، 'رجینا ینس دوتیر' هماهنگ کننده حقوق کودک در شورای اروپا، با اشاره به وضع تاسف بار کودکان پناهجو در بحران اخیر مهاجرت در اروپا، تاکید کرد دولت های اروپایی هیچ عذری در این خصوص ندارند و نباید تنها نظاره گر این شرایط باشند.
' ینس دوتیر' (Regina Jensdotir) که روز سه شنبه 8 تیر ماه (28 ژوئن) در کنفرانسی در پاریس درباره این موضوع سخن می گفت، تاکید کرد: 'ما هیچ عذری نداریم که کنار بنشینیم و تنها نظاره گر این شرایط باشیم.اکنون، کودکان بسیاری هستند که رنج می کشند، گرسنه هستند، گریه می کنند و منتظر کمک هستند. زندگی هرکدام از آنها زیر و رو شده است و حق آنها برای زندگی،‌ تحصیل و سلامتی نادیده گرفته شده است. آنها با پناه آوردن به کشورهای ما می خواهند که از زنجیرهای جنگ آزاد شوند.'
بر اساس آمارها در یک سال اخیر، 300 هزار کودک که بر اثر جنگ آواره شده بودند از دریای مدیترانه عبور کردند. به گزارش ایرنا، کنفرانس روز گذشته پاریس در راستای اجرای 'استراتژی حقوق کودک' برگزار شد. شورای این استراتژی را در قالب برنامه ای با عنوان 'استراتژی شورای اروپا برای حقوق کودک، 2021-2016' تصویب کرده است که سومین برنامه این نهاد از اتحادیه اروپا در نوع خود محسوب می شود. برنامه مذکور 5 هدف اعلامی دارد که تحقق اهداف آن بر اساس مفاد و تاکید دولت های اروپایی، مستلزم همکاری فعالانه و جدی تمامی 47 دولت اروپایی است تا 'حقوق کودک' تضمین شود.
کشورهای اروپایی مدتی است که با هجوم آورگانی از کشورهای خاورمیانه به خصوص عراق، سوریه و افغانستان مواجه شده اند که بر اثر جنگ ها وبحران های اخیر منطقه آواره شده اند. این مسئله باعث بروز شکاف هایی میان سران اروپا شده است . تاکنون سران اروپا مانند آلمان و فرانسه نتوانسته اند به راه حل واحد و منسجمی برای مدیریت این چالش دست پیدا کنند. اکنون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز بر دشواری مدیریت این چالش افزوده است.
اروپام**9330**1599
کد N1320568

وبگردی