آفتاب

دولت، اپوزیسیون و پادشاه اسپانیا حملات فرودگاه استانبول را محکوم کردند

دولت، اپوزیسیون و پادشاه اسپانیا حملات فرودگاه استانبول را محکوم کردند

مادرید- ایرنا- دولت حزب مردمی حاکم، حزب سوسیالیست و پادشاه اسپانیا در بیانیه های جداگانه ای حملات تروریستی سه شنبه شب (دیشب) را در فرودگاه 'آتاترک' استانبول شدیدا محکوم کردند .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، دولت اسپانیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اسپانیا این 'حمله ناپسند' را بشدت محکوم می‌ کند .
دولت اسپانیا در این بیانیه بر همبستگی‌ کامل خود با ملت و مقامات ترکیه و همچنین بر تعهد خود در مبارزه علیه 'وحشیگری تروریستی' تاکید کرد و همچنین پیام تسلیت و همدردی خود را با خانواده و دوستان قربانیان این حادثه اعلام و بهبودی هر چه سریعتر مجروهان را خواهان شد .
حزب سوسیالیست اسپانیا نیز از طریق «کارمه چاکن» دبیر روابط بین الملل حزب، این حمله را 'وحشیانه و بی‌ پروا' قلمداد کرد و افزود، حزب سوسیالیست این حمله 'بی‌ رحمانه' را بشدت محکوم می‌ کند .
چاکن گفت: حزب سوسیالسیت در مقابل این حمله وحشیانه و بی‌ پروا' که به کشته شدن دهها بیگناه منجر شد، در این لحظات سخت، همدردی و تعهد خود را با صلح برای شهروندان و کشور ترکیه که در یک سال اخیر موجی از حملات تروریستی تجربه کرده ا‌ند، ابراز می دارد.
حزب سوسیالیست همچنین تاکید کرد، همه کشورها باید بطور مشترک برای شکست دادن تروریسم کار کنند، 'زیرا تروریسم یک تهدید مشترکی است که نیاز به یک پاسخ مشترک و قاطعانه دارد' .
«فیلیپ» ششم پادشاه اسپانیا نیز با ارسال تلگرامی به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه ضمن ابراز تاسف عمیق خود، این حمله را شدیدا محکوم کرد.
سه انفجار انتحاری در فرودگاه آتاترک استانبول در سه شنبه شب، طبق اعلام مسوولان ترکیه، تاکنون 36 نفر کشته و 147 زخمی برجای گذاشت.
فرودگاه آتاترک استانبول تا ساعت 20 روز چهارشنبه تعطیل اعلام شده است.
اروپام *1*491**1479
کد N1320416

وبگردی