آفتاب
سراب حقوق بشر آمریکایی/ ۵

رحیمی: سلطه‌گری آمریکا توقف ندارد/ ضرورت اجماع‌سازی علیه آمریکا

رحیمی: سلطه‌گری آمریکا توقف ندارد/ ضرورت اجماع‌سازی علیه آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اقدامات ضد بشری آمریکایی‌ها ناشی از خوی سلطه‌گری آنهاست، گفت: شرایطی که آمریکا در سطح بین‌المللی ایجاد کرده، حد یقف ندارد.

علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مجموعه اقدامات ضد بشری دولت آمریکا علیه ملت ایران در ۶ دهه اخیر، اظهار داشت: آنچه در این رابطه مهم و مشهود است، خوی سلطه‌گری آمریکاست و این شرایط علاوه بر اینکه استمرار تاریخی داشته، در شرایط فعلی منطقه غرب آسیا و نیز در سطح جهان مشاهده می‌شود.

وی افزود: همه مشاهده کرده‌ایم که آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان چه عملکردی داشته‌اند و امروز چه برخورد دوگانه‌ای با تروریست‌های تکفیری در منطقه دارند؛ علاوه بر این، برخوردهایی که در داخل آمریکا با اعتراضات مدنی صورت می‌گیرد نیز نشان‌دهنده همین واقعیت یعنی خوی سلطه‌گری و استکباری رژیم آمریکاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا بنای مبارزه با استکبار و سلطه را داشته، تصریح کرد: در چنین شرایطی طبیعی است که دشمنی و خصومت آمریکا با ما ادامه داشته باشد.

رحیمی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شرایطی که آمریکا در سطح بین‌المللی ایجاد کرده، حد یقف ندارد و این مقاومت ملت‌های مستضعف است که می‌تواند این وضعیت را تحت تأثیر قرار داده و در مقابل آمریکایی‌ها مانع ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سؤال که پیگیری‌های صورت گرفته برای استیفای حقوق ملت ایران در برابر آمریکایی‌ها چقدر کافی بوده است، اظهار داشت: این را باید از وزارت امور خارجه در قالب گزارش دریافت کرد که در طول دو دهه اخیر چه اقدامات حقوقی مشخصی انجام شده است، اما به نظر می‌رسد پیگیری‌ها در حد بضاعت و وسع جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد: هر چقدر ما مستندات حقوقی قوی‌تر و روشن‌تری آماده کنیم و این مستندسازی در زمان مناسب صورت گیرد، می‌توانیم حقوق خود را علیه آمریکا در مجامع بین‌المللی پیگیری کنیم.

رحیمی افزود: علاوه بر این، باید همه آسیب‌دیدگان تروریسم در سطح منطقه و بین‌المللی نیز با یکدیگر همگرایی داشته باشند تا بتوان در مقابل آمریکایی‌ها اقدام کرد.

کد N1320399

وبگردی