آفتاب

تعطیلات عید فطر در پاکستان چهار روز اعلام شد

تعطیلات عید فطر در پاکستان چهار روز اعلام شد

اسلام آباد - ایرنا - وزارت کشور پاکستان با انتشار بیانیه تعطیلات رسمی کشور به مناسبت فرا رسیدن عید فطر را چهار روز، از 15 الی 18 تیرماه اعلام کرد.

به احتمال زیاد روز چهارشنبه هفته آیند، روز اول عید فطر خواهد بود.
تعطیلات عید فطر در پاکستان اگر چه رسما چهار روز اعلام شده اما به دلیل مسافرت های پر تعداد در این کشور، این تعطیلات عملا به بیش از یک هفته می رسد. مردم یکی دو روز قبل از عید بار سفر می بندند و یکی دو روز بعد از ایام تعطیلات عید، به خانه باز می گردند.
دید و بازدید، رفتن به دیدار دوستان و اقوام، سفر به شهرها و مناطق خوش آب و هوا از جمله کارهایی است که مردم پاکستان در ایام عید فطر به آن می پردازند.
ایستگاه های قطار، فرودگاه ها و ترمینال های مسافربری در پاکستان در ایام عید فطر شلوغ ترین روزهای خود را پشت سر می گذارند.
مردم سراسر پاکستان این روزها خریدهای عید را شروع کرده اند و مراکز خرید در شهرهای مختلف پاکستان، این روزها رونق خاصی دارد.
عید فطر و عید قربان بزرگترین اعیاد مردم مسلمان پاکستان است و از شادترین روزهای این کشور محسوب می شود.
این روزها، از بهترین روزهای سال برای مردم پاکستان است. بعد از یک ماه روزه داری در هوای گرم، بی برقی و شرایط نه چند آسان این کشور به خصوص برای قشر کم درآمد، حالا همه خوشحال و شادمان منتظر اعلام رویت هلال ماه شوال فرا رسیدن عید هستند.
اینجا رایج است که می گویند قبل از فر رسیدن تعطیلات عید هر چیزی که لازم دارید تهیه کنید چون وقتی تعطیلات فرا برسد، کرکره تمام مغازه ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ حتی مواد غذایی تا چند روز بالا نخواهد رفت.
تعطیلات عید فطر اما برای نیروهای امنیتی پاکستان مفهوم چندانی ندارد و دستگاه های امنیتی و انتظامی برای جلوگیری از هرگونه ناآرامی یا حملات تروریستی احتمالی درنقاط مختف این کشور در ایام عید، مثل همیشه باید درحال آماده باش بسر ببرند.
آساق*274**1723
کد N1320389

وبگردی