آفتاب

کری: نقش ایران در عراق مفید بوده است

کری: نقش ایران در عراق مفید بوده است

همشهری‌آنلاین: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: حضور ایران در عراق برای تلاش‌های واشنگتن در زمینه مقابله با داعش مفید بوده است.

 پایگاه اینترنتی سی ان ان در گزارشی به قلم تئودور شلیفر نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه 8 تير،حضور ایران در عراق را برای تلاش‌های آمریکا در زمینه از بین بردن تهدید داعش- با توجه به این که دشمن مشترک محسوب می شود- مفید دانست.

جان کری در جشنواره ایده‌های آسپن در پاسخ به سؤالی درباره این موضوع که حضور ایران در عراق مفید یا مضر است، از کشوری تمجید کرد که با آمریکا رابطه خوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  کری گفت: همه می‌دانند که ما با ایران چالش داریم و برای حل آن چالش‌ها کار می کنیم. اما باید بگویم که ایران به طور مشخص مفید بوده است، و آنها آشکارا بر روی داعش تمرکز کرده‌اند و بنابراین ما منافع مشترکی داریم».

این دیپلمات ارشد آمریکایی توضیح دادكه او و همتای ایرانی اش اکنون راحت‌تر می توانند بحران‌های جهانی را حل کنند و به طور مستقیم ارتباط داشته باشند.

برت مک گرک ، نماینده ویژه آمریکا در مبارزه با داعش نیز گفت: شبه نظامیان شیعه تحت حمایت ایران بسیار مفید بوده‌اند هرچند برخی از آنها یاغی‌اند.

کد N1320212

وبگردی