آفتاب

صدر اعظم آلمان: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگشت ناپذیر است

صدر اعظم آلمان: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگشت ناپذیر است

برلین - ایرنا - آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت، هیچ راهی را برای بازگشت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) مشاهده نمی کند و به اعضای این اتحادیه توصیه کرد که به این حقیقت واقف باشند.

به گزارش نشریه اشپیگل، مرکل به عنوان رهبر یکی از شش کشور موسس اتحادیه اروپا دیروز (سه شنبه) در اجلاس سران ین بلوک سیاسی و اقتصادی در بروکسل افزود: از انگلیس انتظار داریم که یک درخواست خروج بر پایه بند 50 اتحادیه اروپا ارائه کند، با وجود آنکه هنوز زمان خروج مشخص نشده است .
وی بار دیگر خطاب به انگلیس تاکید کرد: اکنون وقت آن نیست که آنچه دلخواهمان است، داشته باشیم. این کشور باید وضع برگزیت را تسریع بخشد.
صدر اعظم آلمان ادامه داد: هر 27 کشور اتحادیه اروپا اتفاق نظر دارند که فقط زمانی می توان با بریتانیا در باره جایگاه (روابط) آینده این کشور با اتحادیه اروپا مذاکره کرد که درخواست خروج این کشور ارائه شده باشد.
آنگلا مرکل گفت: ما انتظار داریم بریتانیا به ما اعلام کند که دقیقا چه می خواهد تا 27 کشور اتحادیه اروپا نیز بتوانند در باره ابعاد آن تصمیم بگیرند که چه راهی را می خواهند با بریتانیا در پیش بگیرند.
اشپیگل نوشت: اجلاس بعدی غیر رسمی سران اتحادیه اروپا که بدون بریتانیا برگزار خواهد شد، در سپتامبر (شهریور) خواهد بود.
همه پرسی پنجشنبه گذشته ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بر خلاف انتظار و تبلیغات دولت این کشور برای ماندن در این اتحادیه با نزدیک به 52 درصد آرا به سود موافقان ترک اتحادیه اروپا تمام شد و نه تنها پس لرزه هایی چون استعفای دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس را در پی داشت، بلکه چالش بزرگی به نام چگونگی و فرآیند خروج را برای این کشور و نیز اتحادیه اروپا فراهم آورد.
اروپام**456**441**1479
کد N1320051

وبگردی