آفتاب

عراق دو بالگرد نظامی دیگر از روسیه تحویل گرفت

عراق دو بالگرد نظامی دیگر از روسیه تحویل گرفت

تهران – ایرنا- عراق دو بالگرد روسی28 MI- موسوم به «شکارچی شب» را بر اساس قرارداد منعقده بین بغداد- مسکو تحویل گرفت.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، 'نصیر نوری' مشاور رسانه ای وزارت دفاع عراق روز گذشته (سه شنبه) از تحویل محموله جدید بالگردهای روسی28- MI موسوم به «شکارچی شب» بر اساس قرارداد فیمابین بین عراق و روسیه خبر داد.
وی اعلام کرد که بر اساس قرارداد منعقده بین وزارت دفاع عراق و سازمان صنایع دفاع روسیه با تحویل این دو بالگرد، تعداد بالگردهای «شکارچی شب» که تاکنون توسط بغداد تحویل گرفته شده، به سیزده بالگرد رسید.
نصیری افزود: این قرارداد متضمن خرید 15 بالگرد از روسیه است که دو بالگرد آخر نیز اواخر سال میلادی جاری بر اساس جدول زمانی تعیین شده به عراق تحویل داده خواهد شد.
مشاور رسانه ای وزارت دفاع عراق همچنین گفت که بالگردهای28- MIکه پیش از این توسط بغداد تحویل گرفته شده بود توان نیروی هوایی عراق را برای ریشه کنی تروریسم و مبارزه با تروریست ها در شهر فلوجه، هیت و حدیثه (خطرناکترین مواضع گروه تروریستی داعش در استان الانبار واقع در غرب عراق) تقویت کرده است.
وزارت دفاع عراق پیش از این در ماه دسامبر سال گذشته میلادی دو بالگرد28- MI و در ماه سپتامبر همین سال نیز چهار بالگرد تهاجمی از نوع MI-35Mچهار بالگرد دیگر از نوعMI-28N را به همراه تجهیزات کامل رزمی و دید در شب از روسیه تحویل گرفته بود.
خاورم**9366**1275
کد N1319772

وبگردی