آفتاب

آیین شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در انگلیس برگزار شد

آیین شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در انگلیس برگزار شد

لندن - ایرنا- آیین عبادی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و شب قدر با حضور گسترده مسلمانان روزه‌دار و دلباختگان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در مراکز اسلامی، حسینیه‌ها و تکایا در لندن و سایر شهرهای بزرگ انگلیس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مرکز اسلامی انگلیس در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شامگاه چهارشنبه ) شاهد حضور صدها تن از مسلمانان، به‌ویژه جوانان و دلباختگان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و مؤمنان خداجویی بود که آمده بودند تا در فضایی معنوی و روحانی و با تقرّب به درگاه الهی و راز و نیاز، آمرزش گناهان خود را طلب نمایند.
در مراسم معنوی شب‌زنده‌داری و احیای شب قدر، مؤمنان روزه‌دار در ساعات پایانی شب ضمن قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و سردادن ندای یک هزار نام الهی و درخواست کمک از خداوند متعال برای تعیین هر چه نیکوتر مقدرات خود در شبه‌ای قدر، به سوگ شهادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) نشستند و به عزاداری پرداختند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شمالی رییس مرکز اسلامی انگلیس به‌عنوان سخنران این مراسم درباره اهمیت شب‌های مبارک قدر و رحمت واسعه الهی در این شب‌های مبارک برای شرکت‌کنندگان سخنرانی کرد.
رییس مرکز اسلامی انگلیس با بیان اینکه شب های قدر از اهمیت و فضیلت بالایی برخوردار هستند، گفت: جمیع مقدرات بندگان در تمام سال، در شب های قدر، تعیین می شود.
وی با اشاره به روایات و از جمله روایتی از امام جعفرصادق (ع)، قلب ماه رمضان و آغاز سال یعنی حسابرسی اعمال را «لیلة القدر» دانست و افزود: گفته می شود شب نوزدهم برآورد اعمال، شب بیست و یکم تصویب اعمال و شب بیست و سوم زمان تنفیذ اعمال است.
رییس مرکزی اسلامی انگلیس همچنین با دعوت از مردم برای دوری از گناه و نزدیکی و اتصال هرچه بیشتر به قرآن مجید، گفت: باید بدانیم که علاوه بر خداوند همواره حجت خداوند و فرشتگان شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند .
در این مراسم که تا ساعتی بعد از نیمه‌های شب به طول انجامید،حاج مولایی یکی از مداحان اهل‌بیت عصمت طهارت (ع) با ذکر مصائب اهل‌بیت(ع)، با قرائت اشعاری به نوحه‌سرایی پرداخت.
در بخش پایانی مراسم احیای شب‌های قدر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمالی با مناجات به درگاه الهی و با اجرای مراسم قرآن بر سرنهادن و ندای بک یا الله و توسل به چهارده معصوم خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام که از اعمال توصیه‌شده شب‌های مبارک قدر هست ، به همراه حاضران ضمن طلب غفران الهی، از خدای بزرگ زندگی باعزت در زیر سایه قرآن کریم را مسئلت کرد.
سایر مراکز اسلامی، حسینیه‌ها و تکایا در لندن و شهرهای بزرگ انگلیس ازجمله بیرمنگام و کاردیف نیز در لیالی گرانمایه قدر شاهد آیین عبادی شب قدر بودند.
اروپام**4**1552
کد N1319649

وبگردی