آفتاب

یک تبعه بنگلادش به اتهام تروریسم از ایتالیا اخراج شد

یک تبعه بنگلادش به اتهام تروریسم از ایتالیا اخراج شد

رم - ایرنا - 'انجلینو الفانو' وزیر کشور ایتالیا، از اخراج یک تبعه بنگلادش به اتهام تروریسم از این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از 'کرونوس' ، وزیر کشور ایتالیا در یادداشتی اعلام کرد که شب گذشته یک مرد 30 ساله تبعه بنگلادش که بطور قانونی در شهر بولونیا در شمال ایتالیا اقامت داشت، به دلایل امنیتی و به حکم وی از کشور اخراج شد.
وی افزود: بر اساس تحقیقات بعمل آمده ، فرد مظنون از یک هویت ساختگی استفاده می کرد و متونی را در باره داعش منتشر کرده و در زمینه همکاری های بین المللی نیز به عنوان کاربر شبکه های اجتماعی طرفدار این سازمان تروریستی (داعش) گزارش شده بود.
به عقیده پلیس ایتالیا فرد مذکور در امر پخش پیام های رادیکالی با اهداف تبلیغاتی فعالیت داشته و همچنین با عناصر بهم پیوسته گروه های افراطی در ارتباط بوده است.
بر اساس داده های وزارت کشور ایتالیا، از سال 2015 تاکنون 96 نفر از این کشور به اتهام تروریسم اخراج شده اند در حالی که در سال جاری میلادی شمار آنها به 30 نفر می رسد. در پی حملات تروریستی در بروکسل و پاریس تدابیر امنیتی در ایتالیا تشدید شده و مراکز تاریخی و باستانی مهم، منطقه اطراف واتیکان و اهداف حساس به دقت تحت نظارت مأموران امنیتی قرار گرفته و کنترل ها تقویت شده اند و در همین راستا بیش از یک هزار هدف حساس در شهر رم با استقرار نیرو تحت کنترل قرار گرفته است.
کنترل شبکه اینترنت و استراق سمع تلفنی از افراد مشکوک نیز از جمله رویکردهای امنیتی ایتالیا برای مبارزه علیه تروریسم و جذب نیرو در این کشور است.
بر اساس آخرین داده های جمع آوری شده توسط نیروهای پلیس به نقل از روزنامه 'سکولو دیتالیا'، 93 جنگجوی خارجی وجود دارند که از این تعداد حداقل 10 نفر دارای گذرنامه ایتالیایی هستند.
اروپام**461**1856
کد N1319233

وبگردی