آفتاب
ائمه جمعه اهل سنت گنبدکاووس:

حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس نمایش وحدت و اتحاد امت اسلام است

حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس نمایش وحدت و اتحاد امت اسلام است

گنبدکاووس - ایرنا - ائمه جمعه اهل سنت گنبدکاووس درشرق استان گلستان با تاکید برضرورت حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، این حضور را نمایش وحدت و اتحاد امت اسلام در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و نیز مقابله با استکبار جهانی دانستند.

ائمه جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با واجب دانستن شرکت در راهپیمایی روز قدس به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی، از آحاد مختلف مردم شیعه و اهل سنت استان گلستان و این منطقه برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.
امام جمعه اهل سنت شهر گنبدکاووس، شرکت در راهپیمایی روز قدس را حمایت از اسلام دانست و گفت: بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان جهان، جزو مقدسات اسلام است و همه مسلمانان باید از آن حمایت نمایند.
آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: امروز وضعیت قدس شریف و جنایاتی که رژیم اسرائیل درحق مردم مظلوم فلسطین و این سرزمین مقدس انجام می دهد، قلوب مسلمانان جهان را جریحه دار کرده که بایستی امت اسلامی بویژه ملت ایران با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه امروز برخی کشورهای عربی نیز درجنایات رژیم صهیونیستی دخیل هستند که حضور پرشور امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس می تواند دلگرم کننده مردم مظلوم فلسطین برای ادامه مبارزات و ایجاد رعب و وحشت در استکبار جهانی باشد.
آخوند نوریزاد همچنین با محکوم کردن سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی، تصریح کرد: این اقدام نه تنها با قوانین بین المللی سنخیت ندارد بلکه نقض کننده حقوق اولیه انسان است.
دیگر امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز با دعوت از مردم شیعه و اهل سنت گلستان و گنبدکاووس برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، گفت: راهپیمایی روز قدس به عنوان یادگار ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی و یک امر حکومتی می باشد که اطاعت از آن بر همه مردم لازم است.
آخوند عبدالکریم جاور افزود: شرکت در راهپیمایی روز قدس نوعی اعتراض به جنایات رژیم اسرائیل و حامیان استکباری آن است که جنایات زیادی را علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می دهند.
وی با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی و ممانعت از حضور مردم روزه دار فلسطین برای اقامه نماز دربیت المقدس، گفت: این اقدامات سبب می شود تا ملت های مسلمان و آزاده جهان، حمایت خود را از مردم فلسطین بیشتر کنند.
آخوند جاور از مردم شیعه و اهل سنت ایران اسلامی، استان گلستان و منطقه گنبدکاووس خواست همچون سال های گذشته حضوری پرشور در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.
امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون نیز با مهم دانستن شرکت در راهپیمایی روز قدس، گفت: شرکت در این اجتماع بزرگ ضد استکباری، تجدید بیعت با امام راحل (ره) و نیز جانشین خلف ایشان است که مردم را به حضور در این راهپیمایی دعوت می کنند.
آخوند مدد هوشمند افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس نمایش وحدت و اتحاد امت اسلامی در دفاع از مظلوم و محکوم کردن ظالم (استکبار جهانی) است که انشاء الله در روز جمعه هفته جاری شاهد حضور پرشور و گسترده مردم شیعه و سنی در راهپیمایی روز قدس خواهیم بود.
وی گفت: حمایت از مظلوم یک وظیفه دینی است که در آموزه های اسلام به آن سفارش شده است و امروز مردم فلسطین مصداق مظلوم هستند و به یقین حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، آنان را در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی دلگرم تر می کند.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و افزون بر نیمی از جمعیت آن را اهل سنت که بیشتر ترکمن ها هستند، تشکیل می دهد.
/3039/1860
کد N1318233

وبگردی