آفتاب

بروجردی: سیاست‌های دفاعی ایران متوجه هیچ کشوری نیست

بروجردی: سیاست‌های دفاعی ایران متوجه هیچ کشوری نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه توان موشکی، برای بازدارندگی است و متوجه هیچ کشوری نیست.

به گزارش خبرآنلاین، علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران پارلمانی درباره اولویت های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سخن گفت. او اولویت اول این کمیسیون را حفظ امنیت پایدار و کمک به ارگان های امنیتی عنوان کرد و گفت: وزارت اطلاعات و ناجا در این زمینه کارنامه موفقی را عرضه کردند که بسیار قابل تقدير است.

وی گفت: پدیده شوم تکفیری ها با هدف بدنامی برای اسلام به کشتار بی رحمانه مسلمانان می پردازند که مورد حمایت آمریکا و همپیمانان او در منطقه است. اما باجود تلاش آنها خوشبختانه با اراده ملت و دولت عراق و سوریه، شاهد آغاز افول تکفیری ها هستیم.

بروجردی تاکید کرد: انسداد مرزها با هدف مبارزه با اشرار و تروریست ها و مبارزه با قاچاق کالا و انسان باید قاطعانه ادامه یابد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اولویت دوم کمیسیون را حفظ منافع ملی در عرصه هسته ای عنوان کرد و گفت: رصد اجرای برجام در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس صورت می گیرد و کمیسیون امنیت ملی با دقت و حساسیت موضوع را دنبال می کند و وزارت خارجه باید هر شش ماه به ما گزارش بدهد.

وی ادامه داد: بند سوم مصوبه برجام به الزام دولت بر اقدام متقابل در صورت عدم اجرای برجام توسط طرف های مقابل در جهت توقف همکاری های دوجانبه و توسعه سریع برنامه های صلح آمیز هسته ای به طوری که طی دو سال ظرفیت غنی سازی ما به بیش از 190هزار سو برسد. این مصوبه قانونی است و همان آتش زدنی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.

بروجردی توجه به سیاست خارجی در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری را اولویت سوم کمیسیون ذکر کرد و گفت: بر این اساس حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا آزادسازی کامل سرزمین های اشغالی، حمایت از حزب الله لبنان و جهاد اسلامی،‌ حمایت از مردم مظلوم بحرین و یمن، مقابله جدی با نیروهای تروریستی و تکفیری در کنار گسترش روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان در دستورکار ماست.

وی گفت: تقویت دیپلماسی پارلمانی و تقویت دیپلماسی اقتصادی بر پایه اقتصاد مقاومتی نیز از اولویت های ماست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس درباره اولویت چهارم کمیسیون امنیت ملی نیز گفت: تقویت بنیه دفاعی به ویژه بنیه موشکی دیگر اولویت ماست. سیاست دفاعی در ایران بازدارنده است و متوجه هیچ کشوری نیست. ما هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بودیم و اجازه نمی دهیم دوباره چنین اتفاقی برای ما بیفتد که لازمه آن تقویت بنیه دفاعی به ویژه توان موشکی است.

بروجردی در ادامه جنایت رژیم حاکم بر بحرین علیه مردم مظلوم این کشور و به شهادت رساندن و زندانی کردن صدها زن،‌ مرد و کودک توسط این رژیم را نماد بارز نقض حقوق بشر در این کشور خواند و گفت: تصمیم اخیر بحرین بر لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم برخلاف همه موازین بین المللی به ویژه دو میثاق حقوق سیاسی و مدنی و حقوق اجتماعی و فرهنگی مصوب 1966 سازمان ملل است که بحرین نیز آن را تصویب کرده است.

وی ادامه داد: هیچ کشوری حق ندارد حق تابعیت اتباع خود را لغو کند، حتی تابعیت کسی که تروریست باشد، چه برسد به تابعیت چنین عالم بزرگی. وظیفه دبیرکل سازمان ملل این است که اقدام قاطع در این زمینه داشته باشد.

بروجردی گفت: همچنین بمباران مردم یمن توسط آل سعود را محکوم می کنیم و می خواهیم که عاملان جنایت در دادگاه های بین المللی محکامه شوند.

27213

کد N1308642

وبگردی